Főoldal > wellness > 9 egyszerű mód az anyagcsere fokozásáért

9 egyszerű mód az anyagcsere fokozásáért

anyagcsereegészségemésztésfehérjefogyásmetabolizmusszénhidráttáplálkozástestzsírzsírégetés
0 0

Írta:

Ülőmunkát végzel, és sokszor küzdesz székrekedéssel? Fogadd meg a dietetikusok által összeállított tippjeinket és nem kell többet az anyagcserén görcsölnöd!

1. Egyél egy almát

„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!” – legalábbis a közmondás szerint, melyben egyébként van némi igazság is. A legfrissebb kutatások ugyanis azt bizonyítják, hogy a főétkezések előtt elfogyasztott alma serkenti az anyagcserét és a jóllakottság érzését is.

2. Sétálj a hidegben

Este annyira hideg van, hogy már kimoccanni sincs kedved? Az anyagcserédért viszont megéri, hidd el! A hideg levegő ugyanis növeli a testedben lévő „barna zsírokat”, melyek az átlagosnál több kalóriát égetnek el, mint a melegben keletkező „sárga zsírok”. Az ünnepi szezon vacsorái után semmiképp se hagyd ki a téli sétákat!

3. Igyál sokat

Míg az alkohol lassítja az anyagcserét, a megnövelt vízfogyasztás pozitív hatással van a testre. A víz nemcsak a gyomrot telíti el, de kalóriát sem tartalmaz, ráadásul méregtelenítő hatása is van: igyál tehát sok vizet, ha székrekedéssel küszködsz.

4. Használd a lépcsőt

Ha irodában dolgozol, csak pár lépés választ el az illemhelyiség meglátogatásától – de miért nem használod egy másik emelet mosdóját? Ez az egyszerű tipp több mozgáshoz juttatja a testedet, az anyagcserédet pedig meggyorsítja. A lépcsőzés ráadásul három izomcsoportot is megmozgat, tehát tripla annyi kalóriát fogsz elégetni, mint általában.

5. Szedj magnéziumot

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, ha az anyagcsere fokozásáról beszélünk – nem csoda, hogy a profi sportolók nagy mennyiségben szedik. A magnézium segítségével több energiád lesz, mert képes megnöveli a testbe áramló oxigén mennyiségét, valamint a savat is kiválóan leköti, ha gyomorégéssel küzdesz.

Woman opening a boiled egg in an eggcup for breakfast using a knife with selective focus to her hands

6. Egyél gyakran

Sok fogyókúrázó ott rontja el, hogy kevésszer eszik: ilyenkor lelassul az anyagcsere, a test pedig rááll a zsírraktározó üzemmódra. Amennyiben viszont naponta többször, akár 6-7 alkalommal étkezel, az anyagcseréd is folyamatosan „mozgásban lesz”.

7. Próbáld ki a fehérjét

A fehérjeporok nem mindenkinek válnak be: ha viszont rendszeresen edzel, érdemes napi egy adag fehérjeport fogyasztanod, hiszen a megnövekedett proteinmennyiségtől még gyorsabban fogod égetni a zsírt. Ha komolyan fogyókúrázol, mindenképpen próbáld ki, de előtte konzultálj dietetikussal!

8. Reggelizz egészségesen

A reggeli kihagyása nem pörgeti fel az anyagcserét, csak még éhesebb leszel a nap folyamán. Ha viszont vitaminokban, fehérjében és rostban gazdag tápláló reggelit fogyasztasz, aznap gyorsabban fog működni az anyagcseréd – ez különösen akkor hasznos, ha mindenképpen le akarod adni azt a pár kiló pluszt.

9. Óvakodj a szódától

A szénsavas italok puffasztanak és gátolják az anyagcsere optimális működését, ezért próbálj minél kevesebbet fogyasztani belőlük! Egy friss kutatás szerint a magas fehérjetartalmú élelmiszerekkel (pl. csirkével, lazaccal) való fogyasztása pedig különösen rosszat tesz a testednek, mert az átlagosnál több zsírt raktározol el.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

károsképernyő

Mennyire károsítja a szemünket a képernyő?

Írta:
22 órája 0 0

A Nielsen legfrissebb, a napokban közzétett felmérése szerint egy magyar felnőtt átlagosan 10,4 órát tölt el a képernyő előtt naponta, és 88 százalék tudja is, hogy ez nem feltétlenül jó a szemnek. Sokan végzik munkájukat monitor előtt, és esténként a tévé elé ülve pihennek. A múlt század óta globálisan és drasztikus mértékben terjed a rövidlátás, ami kis odafigyeléssel elkerülhető – hívja fel a figyelmet Dr. Nagymihály Attila, a Budai Szemészeti Központ szemész szakorvosa.