Főoldal > wellness > Mire jó az A-vitamin?

Mire jó az A-vitamin?

A-vitaminantioxidánsegészségimmunrendszerlátásszemvitaminzsírban oldódó vitamin
0 0

Írta:

Az A-vitamin az egyik legfontosabb zsírban oldódó vitaminunk. Fontos, hogy minél több A-vitamint tartalmazó élelmiszert fogyasszunk, hiszen rengeteg egészségre gyakorolt pozitív hatása ismert.

Fontos anitoxidáns-forrás

Az A-vitamin megléte és folyamatos pótlása a szervezet számára mind egészségünk, mind szépségünk miatt különösen fontos. Az A-vitamin csökkenti a rákos megbetegedések kockázatát, hozzájárul az erős immunrendszer kialakításához. Azonban nem csak belsőleg, külsőleg is csodavitamin, hiszen az öregedés első jeleit, legfőképpen a korai ráncok kialakulását is megakadályozza.

Segít a szem egészségének megőrzéséhez

Az A-vitamin az éléslátás legfontosabb vitaminja. Különösen fontos a pótlása, ha folyamatos látásromlással küzdünk, esetleg más szembetegségek is gyakran okoznak kellemetlenséget. Az A-vitaminban gazdag étkezés, illetve az A-vitamain szintetikus formában való pótlása erősíti a szemet, és élesebbé teszi a látást.

Széppé varázsolja a bőrt

Aki kevés A-vitamint juttat szervezetébe, annak bőre látja kárát. Az A-vitamin üdébbé, simábbá, egészségesebbé, vitalizáltabbá, a problémás bőrt pedig egyenletesebbé varázsolja. Sőt, akinek a szervezete elegendő A-vitamint tartalmaz, annak bőrszíne is sokkal szebb lesz, nyáron pedig gyorsabban lebarnul.

73577563 - vitamin

Erősíti a hajszálakat

Az őszi-téli időszak különösen megviselheti hajunkat. A hideg ugyanúgy károsítja a hajszálakat, mint a benti meleg, száraz levegő. Különösen fontos ilyenkor az A-vitaminos hajpakolások rendszeres használata, arra azonban ügyeljünk, hogy a külső táplálás mellett a belső vitaminpótlásról se feledkezzünk el. Csak így lehet erős, egészséges és életteli hajkoronánk.

Erősíti a fogakat

Az erős fogakról mindenkinek elsősorban a megfelelő kalciumpótlás jut eszébe. Azonban az A-vitamin pótlása legalább ennyire fontos, ha egészséges fogakat és fogínyt szeretnél. Ha sok A-vitaminban gazdag zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz, erősebbé, egészségesebbé válnak a fogaid, és a fogszuvasodásnak is búcsút inthetsz.

Legfontosabb A-vitamin-források

Az A-vitamin elsősorban a narancssárga színű zöldségekben és gyümölcsökben található meg. A sárgarépa, sárgabarack, sütőtök bővelkedik A-vitaminban és béta-karotinban. Szintetikus úton is pótolhatod, de ez esetben konzultálj a háziorvosoddal, hiszen zsíroldékony vitaminról van szó.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

sport

Európai Sporthét: tizenkétmillió európait mozgatott meg (X)

Írta:
3 napja 0 0

Aggasztó eredmények születtek már a 2010-es évek elején is az Európai Unióban a mozgáshiánnyal összefüggő népegészségügyi adatokkal kapcsolatban. Az egyre nagyobb mértékű mozgáshiánynak ugyanis mind nagyobb jelentőségű egészségkárosító hatása van. Európában az ebből fakadó betegségek a negyedik leggyakoribb halálozási okot jelentik – indokolta meg az Európai Sporthét megszületésének szükségességét Horváth Szabolcs. Az Európai Sporthét és az idén először megrendezett #Beactive Night eredményeit ismertető fórumon a Magyar Sportok Házában a minap az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportért felelős biztosa, Navracsics Tibor kabinetjének tagja elmondta: a 2015-ben indult Európai Sporthét az egyik válasz a fent említett problémákra.