Főoldal > wellness > Tuti őszi vitaminbomba a sütőtök

Tuti őszi vitaminbomba a sütőtök

ásványi anyagegészségrostsütőtöktökmagvitaminzöldségzsír
0 0

Írta:

Az ősz legcsodásabb zöldségféléje a sütőtök. Rengeteg egészséges fogás készíthető belőle, de isteni csemege hagyományos módon elkészítve is. Ráadásul rengeteg értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

Gazdag karotin-forrás

Már a sütőtök narancssárga színe elárulja számunkra, hogy tele van béta-karotinnal. Ebből képződik az A-vitamin, ami rendkívül jó hatással van a szervezetre. Ez a zsírban oldódó vitamin fontos a jó látás és az egészséges nyálkahártyák egészsége szempontjából. Emellett a karotinoidok antioxidánsként is viselkednek, amelyek csökkentik bizonyos rákfajták kialakulásának kockázatát, valamint az öregedési folyamatokat is késleltetik.

Bővelkedik C- és B-vitaminokban is

A sütőtök rendkívül magas C-vitamin tartalma garantálja az immunrendszer megerősítését, amire az őszi időszakban kiemelten nagy szükség van. A C- és B-vitaminok együttese még az érelmeszesedés és a daganatos megbetegedések ellen is védelmet nyújt. Ha a családodban előfordultak hasonló megbetegedések, tegyél meg mindent a megelőzésért, fogyassz például sok-sok sütőtököt.

46176490 - pumpkin pie with pumpkin and cinnamon sticks against rustic wooden table. top view.

Magas a vastartalma

A vashiány általában nőket érintő hiányállapot, ami gyakran sápadtsággal, fáradékonysággal jár együtt. Egy egyszerű laborvizsgálattal kimutatható, és megfelelő életmóddal, táplálkozással könnyen orvosolható a probléma. A sütőtökben rengeteg vas található, ezért érdemes minden nap enni belőle, amíg szezonja van. Így természetes módon pótolhatod ezt az ásványi anyagot, és további szövődményektől sem kell tartanod, ha feltöltöd a „vas-raktáraidat”.

A tökmag jótékony hatásai

Nemcsak a zöldség, de magjai is rendkívül jótékonyan hatnak a szervezetre. Omega-3 zsírsavakban gazdag, emellett található még benne vas, cink, kálium, magnézium, illetve E-, B1-, illetve B2-vitamin is. Semmiképpen se dobd ki tehát a tökmagokat, tisztítsd és szárítsd meg, majd sütőben pirítsd meg a magvacskákat. Jót tesz a szív- és érrendszernek, valamint a daganatos megbetegedések ellen is véd.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában