Főoldal > wellness > Fejfájás: 5 különös ok a háttérben

Fejfájás: 5 különös ok a háttérben

egészségfájdalomfejfejfájásgyógyulásmigrén
0 0

Írta:

Minden adott egy szuper lustálkodós szombat reggelhez a szerelmeddel, amikor: Bumm – a fejed elkezd lüktetni, zakatolni.

Ha te is a 22 millió nő közé tartozol, akik gyakran szenvednek fejfájástól, migréntől, biztosan ismered a szokásos előidézőket: a túl sok alkoholt vagy a túl kevés alvást. De vannak egészen új, különös okai is ennek a gyötrő fájdalomnak. Szerencsére természetes módon is lehet gyógyítani őket. Ismerd meg a lehetőségeidet!

1. Fejfájás-felelős: az előételek

Sajnos a füstölt, pácolt, szárított ételek általában szulfitokat tartalmaznak, amelyek kitágítják a vérereket. Dr. Alexander Mauskop, a New Yorki Központ Kórház igazgatója szerint ez fejfájáshoz vezethet. A borallergia is gyakori ok, különösen a nők körében.

Megelőzés: a telefonod biztosan mindig nálad van, ezért készíts benne jegyzeteket arról, mit ettél, amikor utolért a fejfájás. Miután leszűkült a kör, étkezz tudatosabban, és hanyagold a számodra káros élelmiszereket.

2. Fejfájás-felelős: a hétvége

Egész héten keményen dolgozol, és alig alszol valamit? Ne csodálkozz, ha szombat délelőtt megérkezik a mini-migrén. Ez gyakori jelenség, valószínűleg a szokásos koffeinadagját hiányolja a szervezeted.

Megelőzés: a legjobb, ha minden nap ugyanabban az időben iszol meg egy csésze kávét. Maximum egy órával aludj tovább szombaton és vasárnap, ha meg szeretnéd úszni a fejfájást.

fej2.jpg ()

3. Fejfájás-felelős: a közeli kapcsolataid

Folyton szekál a főnököd? Gondjaitok vannak a kedveseddel? A stressz szintén megalapozott forrása lehet a fejed fájdalmának. Miért? Ha ideges vagy, gyorsabban veszed a levegőt. Minél kevesebb oxigén jut a szervezetedbe, a vérerek annál jobban kitágulnak, ami már tudod, hogy mihez vezethet.

Megelőzés: könnyebb mondani, mint megtenni, de amint túlterheltnek érzed magad, törekedj arra, hogy hosszabban lélegezz! Számolj el négyig, amíg beszívod a levegőt, tartsd bent a lélegzeted 5-7 másodpercig, majd lassan fújd ki a levegőt. Ismételd meg többször is.

4. Fejfájás-felelős: a számítógép képernyője

Ha egész nap a monitort bámulod, nagyon megterheled a szemedet. Dr. Seymour Diamond, az amerikai Országos Fejfájás Alapítvány ügyvezető elnöke szerint a képernyő váltakozó fényei és fényereje ingerlik a szemed mögötti idegeket, ami fejfájáshoz vezethet.

Megelőzés: óránként tarts 10 perc szünetet, amikor elmész a képernyő elől! Tégy egy sétát, beszélgess egy kollégáddal, vagy olvass valamit papíron! Ez a kis pihenés aranyat ér fejfájás ellen!

5. Fejfájás-felelős: a frizurád

Nagyon szép lehet egy konty, de kénytelen leszel szétszedni, ha nem szeretnél hasogató fejfájást kapni. A túl szoros frizura húzza a fejbőrt, ami feszültséget kelthet a fejedben.

Megelőzés: a Londoni Migrén Klinika kutatói szerint csupán a copf lazítása nem enyhítette a fájdalmat azonnal. Ha biztosra akarsz menni, engedd ki a hajad, vagy csak nagyon lazán tűzd fel! (Hasonlóan fejfájást okozhat pl. a hajráf, hajpánt viselése is.)

 

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

sport

Európai Sporthét: tizenkétmillió európait mozgatott meg (X)

Írta:
3 napja 0 0

Aggasztó eredmények születtek már a 2010-es évek elején is az Európai Unióban a mozgáshiánnyal összefüggő népegészségügyi adatokkal kapcsolatban. Az egyre nagyobb mértékű mozgáshiánynak ugyanis mind nagyobb jelentőségű egészségkárosító hatása van. Európában az ebből fakadó betegségek a negyedik leggyakoribb halálozási okot jelentik – indokolta meg az Európai Sporthét megszületésének szükségességét Horváth Szabolcs. Az Európai Sporthét és az idén először megrendezett #Beactive Night eredményeit ismertető fórumon a Magyar Sportok Házában a minap az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportért felelős biztosa, Navracsics Tibor kabinetjének tagja elmondta: a 2015-ben indult Európai Sporthét az egyik válasz a fent említett problémákra.