Főoldal > wellness > Csak napi 15 perc egy hosszabb életért

Csak napi 15 perc egy hosszabb életért

boldogságegészségélethosszú élet
0 0

Írta: and

Egy tajvani tanulmány szerint, ha minden nap legalább 15 perc mozgást beleszuszakolsz a napba, azzal akár három évvel is meghosszabbíthatod az életed. A negyedórás edzésnek megvannak a maga előnyei, például az alakod is jobb lesz, de a legfontosabb mégis az, hogy a sporttal, fizikai aktivitással – még ha az rövid időtartamú is – csökkenthető a […]

Egy tajvani tanulmány szerint, ha minden nap legalább 15 perc mozgást beleszuszakolsz a napba, azzal akár három évvel is meghosszabbíthatod az életed. A negyedórás edzésnek megvannak a maga előnyei, például az alakod is jobb lesz, de a legfontosabb mégis az, hogy a sporttal, fizikai aktivitással – még ha az rövid időtartamú is – csökkenthető a rák előfordulása. De nem muszáj ezt a 15 percet minden áldott nap az edzőteremben teljesíteni, sőt, még jobban esik az edzés, ha olyasvalamit csinálsz, amit szívből szeretsz. Van néhány tippünk, mihez kezdj ebben a negyed órában.

Ugrókötelezés (15 perc/ 167 kalória)

Az ugrókötél nem csak az iskolások egyik kedvenc játéka. Elgondolkoztál már azon, hogy a bokszolók minek köszönhetik a mérkőzéseken is tanúsított hihetetlen állóképességüket? Tökéletesen formálja a lábaidat és a szívedet is karban tartja, mindeközben a vállaid és a karjaid sem lustulnak el.

Biciklizés (15 perc/150 kalória)

Vedd elő a drótszamarat és tekerj egy kicsit! A zsírégetést úgy is fokozhatod, ha hegyre vagy dombra mész fel, vagy egy nehezebb terepet választasz, és ha meleg van, kétszer annyi kalóriának mondhatsz búcsút.

Szobabiciklizés (15 perc/115 kalória)

A szobabiciklizés ideális azoknak, akik sérülésből épülnek fel, de azoknak is megfelelő, akik kímélnék az ízületeiket. Való igaz, nem tüntethetsz el annyi kalóriát, mint amennyit a futással vagy a taposógéppel, de ha van még egy kis időd, dolgoztasd meg a combjaidat még egy negyed órán keresztül.

Túrázás (15 perc/100 kalória)

100 kalória könnyen a feledés homályába vész, ha legalább negyed óráig túrázol és gyönyörködsz a tájban. Ha még többet akarsz elégetni, egy szolidabb tartalmú hátizsák is legyen a hátadon, ami egy kicsit megnehezíti a „feladatot”.

15perc2.jpg ()

Boxzsák püfölése (15 perc/100 kalória)

Egy kis püföléssel nem csak a benned felgyülemlett feszültségen, agresszión enyhíthetsz, de ez egy kiváló módszer arra, hogy formába hozd a bicepszed, tricepszed, vállad és a felsőtested.

Úszás (15 perc/100 kalória)

Legközelebb, amikor uszodába vagy strandra visz az utad, ne csak ücsörögj a parton, ha nem csobbanj egyet, és ússz! De nem kell úszóbajnokokat megszégyenítő karcsapásokat produkálnod, egy lassú tempójú, kényelmes úszkálás negyed órán keresztül ugyanakkora csodákra képes.

Táncolás (15 perc/75 kalória)

Legközelebb, amikor szórakozni mész, nehogy petrezselymet árulj, pattanj fel a székről, és ropjad önfeledten a táncparketten. Ha csak negyed óráig átadod magad a ritmusnak, az azt is jelenti, hogy kevésbé kell bűntudatot érezned a délután elfogyasztott süti miatt. Csak gondolj bele, hogy mennyi kalóriát égethetsz el, ha áttáncolod az éjszakát.


További cikkeink a témában

álmatlanságálmos

Álmatlanság? Itt a 4 leghatékonyabb megoldás

Írta:
15 órája 0 0

Számtalan ember küzd alvási gondokkal, ha te is egy vagy közülük, mielőtt a pirulákhoz és segédeszközökhöz folyamodnál, érdemes lehet a végére járni annak, hogy mi okozhatja a gondot. A folyamatos stressz, az egészségtelen életmód, betegségek egyaránt felelősek lehetnek a problémáért, azért, hogy ne csupán tüneti kezelést végezz, először járj utána, nincs-e valamilyen háttérprobléma, ami az álmatlanságot okozza.

agyágynemű

Így lesz tökéletesen pihentető az alvás

Írta:
tegnap 0 0

Fontos az egészséges tápkálkozás, a nyugodt élet, a sok testmozgás, de mindezek mellett még van egy alapvető igénye testünknek, persze sok más mellett, melyet, ha nem tudunk megadni neki, akkor nagyon rövid időn belül kóros elváltozásokat okozhat testünkben és elménkben is. Ez pedig nem más, mint a pihentető és nyugtató alvás.