Főoldal > mozgas > Ezért érdemes HIIT edzést végezni

Ezért érdemes HIIT edzést végezni

edzésenergiafogyásHIITidőhiányintervall edzéskalóriamozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Mindenki tudja, hogy a mozgás mennyire egészséges, ennek ellenére becslések szerint a világon élő embereknek csak alig 30%-a mozog rendszeresen – gyakran időhiányra hivatkozva. Ha te is időhiányban szenvedsz, ismerd meg a magas intenzitású intervallum tréninget!

A HIIT (high intensity intervall training) egy rövid idegig tartó edzéstípus, aminek a lényege, hogy rövid idő alatt nagy intenzitással mozogsz és ezalatt nagy mennyiségű kalóriát égetsz el. Annak ellenére, hogy az edzés rövid ideig tart (10-30 perc), kétszer olyan intenzív, mint egy átlagos edzés. Ez lehet akár sprintelés, kerékpározás, ugrókötelezés vagy más testtömeget igénybe vett gyakorlatok.

Hogyan képzeld el ezt? A HIIT edzés során először magas intenzitással dolgozol, például a lehető leggyorsabb tempóval kerékpározol 30 másodpercig a legnehezebb sebességfokozatban, amit bírsz, ezután néhány percig lassan tekersz, alacsony fokozaton, majd ismét intenzív munka jön, végül ismét pihenő. Ebből a “váltogatásból” 4-6 kört csinálsz, majd levezetsz. Az ilyen jellegű edzés hatékonyan égeti a kalóriákat már nagyon rövid idő alatt.

Egyik vizsgálat során, ahol 20 másodperc maximális erőkifejtést 40 másodperces pihenés követett, a kutatók azt látták, hogy 20-30%-kal több kalória égett el, mint bármelyik más edzés során.

Kiválóan segít a fogyásban

Számos tanulmány és vizsgálat kimutatta, hogy a HIIT gyorsítja anyagcserét, és a kalória-utánégetés még edzés után órákon át tart. Mindössze két perc HIIT sprint sokkal jobban fokozza az anyagcserét, mint egy 30 perces kocogás.

104651118 - woman doing high-intensity interval training at home

Akár 12 hét alatt 2-4 kg-ot is leadhatsz a segítségével, megszabadulhatsz a testeden lerakódott felesleges zsírtól. Azoknál a leghatékonyabb a HIIT edzés, akik túlsúlyosak, rajtuk az eredmény is hamarabb meglátszik. Azok, akik nem sportolnak rendszeresen, az izomtömegüket is növelhetik ezzel az edzésformával – persze erre a súlyzós edzés a leghatásosabb módszer.

Csökkenti a magas vérnyomást és a vércukorszintet is

A rendszeresen végzett HIIT edzésnek a fogyáson kívül más jótékony hatása is van: csökkenti a pulzusszámot és a vérnyomást. Már 8 hétnyi HIIT kerékpáredzés csökkenheti a vérnyomást és növelheti az állóképességet. A nagy intenzitású testmozgás különösen hasznos a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők számára.

Összességében elmondható, hogy ez az edzésmódszer sok energiát éget, javítja az állóképességet, és még egészségügyi problémák megoldásában is segítségünkre lehet. De mielőtt belevágnál, mindenképpen konzultálj edzővel, és a segítségével végezd az edzést, hogy hatékony és biztonságos lehessen!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában