Főoldal > mozgas > Ez az edzésforma elűzi a depressziót

Ez az edzésforma elűzi a depressziót

boldogságdepresszióedzésegészségerősítő edzésétkezéshormonizomjókedvmozgássúlyzósúlyzós edzés
0 0

Írta:

Gyakran érzed magad magányosnak és hajlamos vagy a rosszkedvre? A következő mozgásforma bizonyítottan elűzi a depressziódat.

Az erőnléti edzések nemcsak stressz levezetésre és testépítésre alkalmasak: a legújabb kutatások szerint a depresszió legyőzésében is segítenek. Ezt néhány hónappal ezelőtt jöttek rá a brit tudósok, amikor 2000 páciens bevonásával 33 különböző mozgásforma hatásait vizsgálták.

Az eredmény szerint a jókedvünkre a magas fizikai aktivitást igénylő mozgásformák – mint például a súlyemelés, a TRX, a CrossFit és más súlyzós edzések – hatnak a leginkább, ugyanezek a sportok pedig a csontokat is erősítik, valamint csökkentik a krónikus betegségekre való hajlamot is.

A tudósok szerint ezek a mozgásfajták bizonyítottan elűzik a depressziót, antidepresszánsokkal és más terápiákkal való együttes alkalmazásuk pedig kimagaslóan pozitív változásokat képes hozni egy depressziós vagy más bipoláris betegséggel küzdő ember életébe.

35442625 - fit woman lifting barbell in gym

Ezt azzal az orvosi ténnyel indokolták a kutatók, hogy a nagy fizikai erőnlétet igénylő sportok űzése során felgyorsul a vérkeringés, ami miatt az agy olyan hormonokat és kémiai vegyületeket termel, melyek képesek az egyén kedvét és hangulatát befolyásolni.

A kutatási eredmény sikerességét egyébként az is bizonyítja, hogy nemtől, kortól, szexuális beállítottságtól, egészségügyi állapottól, edzettségi szinttől és étkezési szokásoktól teljesen függetlenül mindenkinek jó kedve lesz egy minimum 45 percig tartó súlyzós edzés után. A tartós javuláshoz a kutatók minimum heti 2× 45 perc erőnléti edzést ajánlanak, legalábbis 10-12 héten át.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában