Főoldal > mozgas > Így döntsd el, hogy melyik napszakban érdemes mozognod

Így döntsd el, hogy melyik napszakban érdemes mozognod

alakformálásedzéserősítésizomkardiomozgássportstresszzsírégetés
0 0

Írta:

Arra, hogy melyik az ideális időpont az edzésre, nincs általános recept. A biológiai órája és a napirendje mindenkinek más és más, de ha ezeket összehangolod, minden alkalommal a maximumot hozhatod ki teljesítményedből.

Reggel

Ha reggelente általában frissen és kipihenten pattansz ki az ágyból, akkor ne habozz egy jó kis edzéssel kezdeni a napot. Valószínűleg az esti lefekvést sem húzod sokáig, ezért vagy energiáid teljében már viszonylag korán. Jöhet futás, jöhet edzőterem, szenteld rendszeresen reggeleidet a mozgásnak, hisz egészséged és külsőd egyaránt meghálálja, amiért mindent beleadsz akkor, amikor más még javában húzza a lóbőrt.

Délelőtt

Aki délelőtt edz, annak általában praktikus okai vannak: a gyerekek oviba/suliba szállítása után, munka előtt pont belefér az az 1-1,5 óra mozgás. Nincs ezzel semmi baj, hiszen aki állandó napirendet követ, annak a biológiai órája is beáll, ráadásul sokkal inkább fogják reggelente energikusnak érezni magukat azok, akiknek családjuk van, mint esténként. Ráadásul egész biztosan nem kell sorszámot húznod a futópad előtt.

42329057 - muscular couple doing plank exercise while lifting weights

Délután

Nem meglepő, hogy zömében délutánra telnek meg a fitnesztermek, és a csoportos órák is többnyire 5 órától a leglátogatottabbak. A nagy rohanásban keveseknek adatik meg, hogy a reggeli órákba még az edzésüket is be tudják illeszteni. Ráadásul egy mentálisan, szellemileg terhelt munkanap után kifejezetten jól esik levezetni a felgyülemlett feszültséget, energiákat. Különösen ajánlott a délutáni testmozgás, ha rágódós típus vagy, esetleg nehezen engedsz le munka után, vagy egész egyszerűen csak jól esik kiadni magadból a stresszt, mielőtt hazaindulnál.

Este

Bár az esti edzést viszonylag kevesen választják, hiszen a sok otthoni tennivaló után szeretünk ilyenkor inkább lazítani a tévénk vagy a laptopunk előtt egy-egy pohár bor társaságában. Ennek ellenére van, aki ilyenkor a legaktívabb, vagy egész egyszerűen máskor nincs rá lehetősége. Ha te is inkább az „éjszakai bagoly, nappali mormota” kategóriájába tartozol, talán az ideális időpont számodra mozgás tekintetében az este. Arra figyelj azonban, hogy azért ez ne éjszakába nyúlóan történjen, pláne, ha nem szeretnéd feleslegesen leterhelni a gyomrodat a sport utáni, fehérjében gazdag vacsival.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában