Főoldal > dieta > 6 zsírégető szuperétel 

6 zsírégető szuperétel 

diétaéhségfogyásfogyókúrazsírégetészsírégető étel
0 0

Írta:

Állandóan éhes vagy? Ne az édességek után nyúlj! A következő ételek nemcsak finomak, hanem sokáig el is telítenek: garantáljuk, hogy rendszeres fogyasztásukkal leadod azt a pár plusz kilót!

A legújabb kutatások szerint léteznek olyan ételek, melyek magas rost- és antioxidáns-tartalmuknak köszönhetően kedvezően befolyásolják az agyi működést és tartósan kiegyensúlyozzák a vércukorszintet. Ezeknek az élelmiszereknek a fogyasztása azért fontos, mert miattuk hatásosan tudod mellőzni az édességeket és lejjebb tolják a mérleg nyelvét is.

Alma

Bizonyított, hogy ha minden nap megeszel egy almát, kevesebb esélyed lesz arra, hogy meghízz! Ez nemcsak az alma magas vitamin-, rost- és antioxidáns-tartalma miatt van, hanem a benne található urzolsav miatt is, ami serkenti a zsírégetést és támogatja az izomműködést! Egy kísérlet szerint, például azok a nők, akik napi három kisebb almát (kb. 200 kalória) megettek, tíz hét alatt 1,5 kilótól szabadultak meg, úgy, hogy semmi mást nem változtattak az életmódjukon és az étkezésükön!

Hüvelyesek (borsó, csicseriborsó, bab, lencse)

Igazi éhségűző finomságok, hiszen rengeteg rost és fehérje van bennük, ráadásul nagyon alacsony a glikémiás indexük is, ezért fogyasztásuk után nem áll fent annak a veszélye, hogy pillanatok alatt éhes legyél és édességekre vesd magad! Azok az emberek, akik például egy bögre főtt hüvelyeset esznek ebédre, 31%-kal jobban eltelítődnek, mint azok, akik nem fogyasztottak belőlük! Sőt, egy másik kutatás szerint a babban gazdag táplálkozás a túlsúlyosakat is segíti, hiszen 16 hét alatt átlagosan 4,5 kilótól szabadítanak meg minket!

Tojás

Kapaszkodj meg: a tojást reggelizők átlagosan 438 kalóriával kevesebbet esznek egy nap! Ez azért lehetséges, mert sok bennük a protein (egy nagyobb darabban átlagosan 20-30 gramm található), valamint az YY és a GLP-1 nevű hormonok is, melyek növelik a jóllakottság érzését és elnyomják a gherlin nevű hormont, amely az éhségérzet kialakulásáért felelős. Ha viszont aggódsz a koleszterinszinted miatt, napi egy tojássárgájánál ne fogyassz többet!

Probiotikus görög joghurt

Egy 8500 embert vizsgáló kutatás eredményei szerint azoknak, akik naponta fogyasztanak görög joghurtot, 20%-kal kevesebb az esélyük arra, hogy túlsúlyosak legyenek – ez pedig elég jó arány, hiszen nincsen bennük mesterséges színezék, tartósítószer és cukor sem, csak annyi, amennyi természetükből eredően előfordul bennük. Egy görög joghurt egyébként 24 gramm fehérjét tartalmaz, ami egyelő négy nagyobb tojás elfogyasztásával.

38680396 - mango smoothie on wooden table

Mangó                  

Ízletes, diétabarát és egzotikus is! A bioaktív összetevőket (pl. mangiferin), a foszfort, a C-vitamin és a béta-karotint is nagy mértékben tartalmazó mangó csökkenti a testzsír százalékot, serkenti az emésztést, kiegyensúlyozza a vércukor- és az inzulinszintet, valamint megvéd a pluszkilók felszedésétől is! Indiában ráadásul száraz és berepedezett bőr kenegetésére is használják a levét, tehát te is bátran próbáld ki, ha a kézfejedet kifújta a hideg szél!

Pisztácia

Bár magas a kalóriatartalma (egy maréknyi pisztácia nagyjából 160-180 kalóriát tartalmaz), mégis segít abban, hogy vékony maradj! A tanulmányok szerint a magvak és a diákcsemegék szerelmesei alapból vékonyabbak, mint azok, akik egyáltalán nem fogyasztanak belőlük, ez pedig azért lehetséges, mert felgyorsítják az anyagcserét és órákra eltelítik a gyomrot!


További cikkeink a témában