Főoldal > dieta > 12 tipp, amivel a hűtőd segítheti a súlycsökkentést

12 tipp, amivel a hűtőd segítheti a súlycsökkentést

diétaegészségételétkezésétrendfogyáshűtőhűtőszekrénysúlycsökkenés
0 0

Írta:

Kis odafigyelés és a hűtőszekrény folyamatos rendben tartása nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy figyelj a súlyodra, vagy betartsd a diétád legfontosabb előírásait.

1. Takarítsd ki a hűtődet

Dobáld ki azokat a dolgokat, amelyeknek már lejárt a fogyaszthatósága. Tarts folyamatosan rendet és ne legyen túlzsúfoltság, így könnyebb lesz az egészséges élelmiszereket megtalálni.

2. Tedd zölddé a menüdet

Az ideális étrend fontos elemei a levélzöldségek. Nyugodtan variáld ezeket, ne csak fejes salátát és spenótot egyél. Ott a sóska, a mángold, de próbáld ki a kínai kelt vagy a rukkolát is.

3. Cseréld le a joghurtokat

Az új ízek mellett az alacsonyabb cukor- és a magasabb fehérjetartalom is segítheti a fogyást.

99509338 - traditional breakfast from switzerland. jar of homemade muesli bircher with plain yogurt, toasted oat flakes, almonds, peanuts, dried fruits and honey on a wooden table, selective focus. organic food.

4.  Találd el a megfelelő adagokat

Az egyik legnehezebb feladat. Van olyan szakember, aki szerint a befőttes üvegek mérete ideális erre. Ezeket megtöltve egészséges finomságokkal, tökéletes lehet az ételadag és így a hűtőd is.

5. Használd és variáld a színeket

Sokkal jobban fog esni minden falat, ha a látványra is ügyelsz. Sárgarépa, narancs, piros paprika, vagy éppen cékla – ezek segíthetnek abban, hogy szivárványszínű legyen az ételed.

6. Porciózd ki az ennivalót

Használj saját dobozokat, amelyekben dióféléket, sajtokat, gyümölcsöket, főtt tojást, kockára vágott pulyka- vagy csirke húst tárolhatsz és szállíthatsz. Így biztosan nem kényszerülsz rá a bolti, előre csomagolt ételekre.

7.  Legyen elég innivalód

Biztos sokszor hallottad már, hogy figyelj a megfelelő hidratáltságra. Ehhez szükséged van egészséges innivalóra is. A sima vagy az ízesített ásványvíz, illetve a cukor nélküli tea ideális választás.

8.  Válassz fehérjedús rágcsálnivalót

Ilyen például a főtt tojás. Könnyű elkészíteni, a hűtőben tárolni és alkalomadtán elfogyasztani. Alacsony a kalóriatartalma, de mégis telít.

36274763 - peeled boiled egg on wooden background

9.   Ne feledkezz meg a fagyasztóról

Hiába pakolod teli gyümölccsel és zöldséggel a mélyhűtőt, ha aztán eszedbe se jutnak a benne lévő csemegék. Ezeket felhasználva jól variálhatod az ételeidet.

10.  Bölcsen válaszd ki az ízeket

Bár időnként nagy a csábítás, de jobban jársz, ha magadnak készíted el a salátaönteteket és a szószokat. Így biztos lehetsz abban, hogy mi került bele és nem rontja el az egyébként jól megválasztott étrendedet.

11.   Könnyen hozzáférj az egészséges ételekhez

Hiába veszed meg a gyümölcsöket, zöldségeket, ha a hűtő legalsó fiókjában eltűnnek a szemed elől. Darabold fel ezeket, majd tedd dobozkákban az egyik felső polcra, hogy könnyedén hozzáférj és vonzónak tűnjenek.

12.  Figyelj a rejtett kalóriákra

Ne rontsd el a diétádat azzal, hogy nem tudod, mit eszel. Időnként meglepő, hogy milyen alapanyagok kerülnek bele a késztermékekbe, holott egy jó saláta összehozása csak néhány perces elfoglaltságot jelent.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában