Főoldal > dieta > 10 finom élelmiszer, ami segít a súlyvesztésben

10 finom élelmiszer, ami segít a súlyvesztésben

antioxidánsanyagcserecsokoládédiétaélelmiszerételétkezésfogyáskelkáposztakurkumarizs
0 0

Írta:

Igen, természetesen enni is kell ahhoz, hogy ledobj néhány kilót – legalábbis, ha tartós eredményt szeretnél elérni. Ezért olyan ennivalókat kell fogyasztanod, amelyek segítenek az anyagcsere felpörgetésében. Az orvosok és a dietetikusok szerint a fogyásban leginkább az alábbi az élelmiszerek nyújtanak segítséget.

1. Quinoa és barna rizs

Mindkettő rostokban és fehérjékben gazdag. A quinoa és barna rizs köretként és salátában is felhasználhatóak, hosszú órákon át energiát adnak.

2. Sovány húsok

Ilyen a csirke, a pulyka vagy a lazac is. A sovány húsok a fehérjetartalmuk miatt nem csak az izmok építésében segítenek, hanem a bennük lévő aminosavak miatt a legelőnyösebbek zsírégetéshez.

3. Fahéj

Hasonló hatású, mint az inzulin. A fahéj felgyorsítja a szénhidrátok és a cukor anyagcseréjét.

4. Ginzeng

Hatékony a cukorbetegség és az elhízás ellen is. Gyorsítja az anyagcserédet, több zsírt éget el és energikusabbá válsz tőle. A ginzeng legegyszerűbb fogyasztási módja, ha teába kerül.

5. Gyömbér

A friss gyömbér gyökere számos hasznos tápanyagot tartalmaz. Segíti az emésztést, a gyulladások és a koleszterinszint csökkentését.

6. Kelkáposzta

Alacsony kalóriatartalmú, de teli van vitaminokkal, ásványi anyagokkal. A kelkáposzta antioxidánsokban is gazadag.

7. Kurkuma

Nem csak az anyagcserét és a zsírégetést gyorsítja fel, de csökkenti a koleszterinszintet is. A kurkuma hatóanyaga a kurkumin, ami gyulladáscsökkentő hatású.

44578715 - fresh cucumber slices background

8. Uborka

Teli van rostokkal és alacsony kalóriatartalmú. Az uborka jó hatással van az egészséges emésztésre és a testsúlycsökkentésre.

9. Csokoládé

Nem, megfelelő mértékben és minőségben ezzel sincs gond. A csokoládé antioxidánsokat és fontos zsírsavakat tartalmaz.

10. Bab

Nagyon sokoldalúan felhasználható. A bab rosttartalmának köszönhetően órákon keresztül jóllakottságot biztosít.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 tipikus buktató, amiért nem fogysz a ketogén diétától

Írta:
tegnap 0 0

Ha te is megfogadtad magadnak, hogy az új évben leadod a súlyfelesleged, a fogyókúrák széles kínálata közül valószínű, hogy te is az egyik legnépszerűbbet, a ketogén diétát választottad. Bár hosszútávú hatásai egyelőre kétségesek, a tapasztalatok alapján viszonylag hamar jelentős súlytöbblettől képes megszabadítani a szénhidrátok minimális és a zsírok megemelt bevitele.