Főoldal > dieta > 7 finomság, amit többé ne egyél reggelire

7 finomság, amit többé ne egyél reggelire

cukordiétaétkezésfogyásreggelitáplálkozás
0 0

Írta:

Biztosan tudod, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. De nem mindegy, mit eszel reggel: a megfelelő reggeli teljes kiőrlésű gabonákból származó szénhidrátokban, fehérjében és friss gyümölcsökben gazdag.

A tökéletes reggeli egy bögre teljes kiőrlésű zabpehelyből, olajos magvakból és gyümölcsből áll. Még ha ezzel tisztában is vagyunk, nagyon sokszor nem ilyesmiket reggelizünk. Összegyűjtöttük a legrosszabb reggeliket, íme:

1. Dobozos smoothie

Ha a reggeli frissítő, gyümölcsös smoothie-d dobozból érkezik, extra cukrot viszel a szervezetedbe, amire nincsen szükséged. Persze ezeknek a termékeknek magas a gyümölcstartalma, de ezzel együtt a hozzáadott cukor is jelentős mennyiségű az ilyen kész termékekben. Remek alternatíva, ha valami fehérjében gazdag étellel indítod a napod, például joghurttal, túróval – természetesen cukor nélkül.

2. Húskészítmények

A szalonna, bacon, sonkafélék, felvágottak esetében a sótartalom az, ami miatt érdemes elkerülni őket reggel. A túl sok só stimulálja az agyadat, sokkal gyakrabban fogsz éhséget érezni a nap folyamán, mint nélküle. Persze nem kell minden reggel lemondanod a kedvencedről, a lényeg, hogy ne a húskészítmények jelentsék a reggelit.

3. Reggeli szelet vagy reggeliző keksz

A neve jól hangzik, és azt is elismerjük, hogy nagyon jó elviteles reggeli, nem kell vele sokat bajlódni, csak bedobod a táskádba és mehetsz is. Azt azonban érdemes tudnod, hogy ezek a szeletek tele vannak cukorral és egyszerű, gyorsan felszívódó szénhidrátokkal, ami miatt nagyon hamar újra éhes leszel.

4. Cukrozott gabonapelyhek

Ne dőlj be a csomagoláson lévő feliratnak, ezek a gabonapelyhek nem egészségesek, nem vitaminban és ásványi anyagokban gazdagok. Ami viszont biztosan van bennük, az a cukor. Ha egészséges és tápláló reggelit szeretnél, ne egy tál gabonapehellyel kezdd a napot, hiszen a rosttartalma iszonyatosan alacsony ezeknek a gyors reggeliknek.

42722788 - marshmallow cereal

5. Energiaitalok

Az energiaital nem képezi a kiegyensúlyozott reggeli részét. Egy rossz reggelen nincs arra szükség, hogy még rosszabbá tedd egy ilyen cukros löttyel. Ezek az italok tele vannak cukorral és koffeinnel, éppen ezért érzed az elfogyasztása után úgy, hogy tele vagy energiával, de egy kevés idő múlva jön majd a teljes összeomlás. Egy egészséges reggelivel sokkal jobban jársz, mint az energiaitalok bármelyikével.

6. Ízesített, alacsony zsírtartalmú joghurt

Nagyon sok emberben nem realizálódik, hogy amikor olyan joghurtot választ, ami ízesített, extra cukrot is kap a pohárban. Sokan esnek abba a hibába, hogy csak a csomagoláson lévő „alacsony zsírtartalmú” feliratra koncentrálnak, így azt nem is veszik észre, hogy mennyi cukrot tartalmaz kedvencük. Inkább vedd meg a natúr joghurtot és te magad ad hozzá a gyümölcsöket.

7. Bármi, ami finomított szénhidrátban gazdag

A fánk és a különféle édes sütemények nem reggelinek valók. Magas cukortartalom, semmi fehérje – ezek nem a kiegyensúlyozott és egészséges reggeli paraméterei. Az ennyire magas cukortartalom hatására hirtelen megugrik a vércukorszinted, majd le is zuhan, amitől kimerült, fáradt és farkaséhes leszel.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában