Főoldal > dieta > 7 étel, amit sose fogyassz edzés előtt

7 étel, amit sose fogyassz edzés előtt

diétaedzésenergiahumuszmagmozgáspéksüteménysportsportitaltáplálkozás
0 0

Írta:

Nagyszerű, hogy végre eljutottál az edzőterembe, de előtte gondoskodtál a megfelelő étkezésről is?

Fontos, hogy legyen elég energiád a mozgáshoz, a kemény edzés utolsó 10 percét is kibírd, ugyanakkor a gyomrod ne legyen túlterhelve. Az alábbi ételeket fogyókúrás céllal fogyasztjuk, azonban nem szolgáltatnak megfelelő üzemanyagot a szervezetednek.

1. Zöld színű zöldségek

Egy jó diéta nem nélkülözheti a salátákat, de a nyers zöldek, mint a kelkáposzta, a spenót és a brokkoli, fogyasztása komoly diszkomfort-érzetet okozhatnak testmozgáskor. Magas rosttartalmuknak köszönhetően garantálják a kellemetlen hasi panaszokat, mint a puffadás és a gázosodás. Ha valami lightosat fogyasztanál edzés előtt, cseréld le a salátát smoothie-ra. Turmixolj össze zöldséget, zabpelyhet és vizet, mert ez gyorsabban emésztődik.

2. Humusz vagy babkrém

A hüvelyesek kétségtelenül kiváló fehérjeforrások, de a humusz vagy a babkrém, a felhasznált olaj és egyéb telítő anyagok miatt, nem éppen a legtökéletesebb választás edzés előtt. Csökkentik ugyanis az oxigénfelvételt és gyulladást okozhatnak a szervezetben. Humusz helyett fogyassz inkább cottage cheese-t, amely még több fehérjét tartalmaz, ugyanakkor nem nehezít el.

3. Teljes kiőrlésű pékáruk

A teljes kiőrlésű gabonák fontos részei az egészséges diétának, mozgás előtt mégis jobb, ha nélkülözzük őket. A pékáruk ugyanis többnyire élesztőt, glutént és penészt is tartalmaznak, így fogyasztásuk vízvisszatartáshoz és puffadáshoz vezet. Egyél helyettük egy darab vékony tortillát, amiben kevesebb a rost is. Ha extra energiára vágysz, fogyaszd édesen, banánnal és cukormentes mogyorókrémmel.

4. Nyers magok

Ha edzés előtt egy tenyérnyi magot is ropogtatsz, kirobbanó energia helyett inkább puffadást és kellemetlen hasi érzetet okoz majd. Ennek oka, hogy a magok zsírban gazdagok, amelynek fogyasztását csökkenteni kell, különösen, ha más étellel kombinálod őket. Magok helyett válaszd inkább a sportolók kedvencét, a zabpelyhet.

5. Csípős húsok

Senki nem szeretne gyomorégéssel párosított edzésen részt venni, pedig ennek nagy a kockázata, ha edzés előtt, sőt akár előző este, csípős húst fogyasztottál. A csípős ételek ugyanis energiát vonnak el a szervezettől, mivel lassan és nehezen emésztődnek. Fogyassz inkább zöldfűszeres csirkemellet az erős és csípős húsok helyett.

6. Energiaszeletek

Ne hidd, hogy az energiaszeletek egészségesek, többségük tele van tömve cukorral és mesterséges aromákkal. Ha eddig a fehérjebevitel növelése miatt fogyasztottad ezeket a szeleteket, emeld meg inkább a napi csirkemell vagy hal adagodat.

7. Sportitalok

Nagyon csábítók a fitnesztermek recepcióján kapható különböző színű és ízesítésű sportitalok, azonban, jobb, ha tudod, hogy ezek alig tartalmaznak tápanyagot, viszont annál több cukrot. A vitaminokat és elektrolitokat hiába rakják bele, ugyanis magas cukortartalma miatt hirtelen átszalad a szervezeten, és fél óra után már inkább teljesítményesést okoz. A mesterséges sportitalok helyett fogyassz nátriumszegény paradicsomlét, amely káliumban gazdag, de a natúr ásványvízzel is jobban jársz, ha a megfelelő hidratáció a cél.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában