Főoldal > Év edzője > Táplálékkiegészítő tévhitek: mi a valóság?

Táplálékkiegészítő tévhitek: mi a valóság?

aminosavBCAABiotechUSAedzésétrendkiegészítőfehérjemozgássporttáplálékkiegészítőzsírégető
0 0

Írta:

Te is félsz a különféle táplálékkiegészítők használatától, de igazából azért, mert nem tudod, melyik mire való és hogyan kellene őket szedni? Segítünk rendet tenni köztük!

FEHÉRJE

Megnevezés: protein, tömegnövelő, izomnövelő, szálkásító, fújtató por, shake

Elgondolás: izomnövelő, fogyasztó, étkezés helyettesítő, vagy ez így egyszerre!

Valóság: nincs is olyan messze! Ha valaki (minőségi) tömeget szeretne építeni, elengedhetetlen a fehérjefogyasztás emelése, és mennyivel jobb edzés után egy kellemes turmixot inni, mint nekiállni és beabrakolni a tojást, vagy a csirkét? De akin esetleg egy minimális felesleg van, annak érdemesebb a fehérjét fogyasztania edzés után esetleg egy kis kreatinnal, és szénhidráttal kiegészítve. De ha az illető nagyon vékony, akkor egyértelműen a tömegnövelő a jó választás. Diéta során is jó, mert édességnek betudható, hasznos tápanyag, és kevés kalória… étkezés helyett? Naná! Reggel zabbal, napközben joghurttal, vagy túróval… nem lehet megunni!

KREATIN

Megnevezés: tömegnövelő kapszula, erőnövelő, keratin,

Elgondolás: izomerő, izomtömeg növelés

Valóság: újfent jó helyen tapogatózunk, csak nem mindegy hogy… a poros kreatin szedésére rengeteg variáció van, a kapszulásokra is, de a kapszulások közt vannak, amik tartalmaznak energizáló hatóanyagot is, így nem mindegy, mikor mennyit, hogyan. Továbbá, a kreatin sem az izomépítés alappillére, ha nincs meg a megfelelő táplálkozás, edzés, és utána pihenés, nem tudja a készítmény igazán megmutatni, mire képes.

EDZÉS ELŐTTI FORMULÁK

Megnevezés: pörgető, bedurrantó, erősítő

Elvárás: eresítsen, adjon erőt, eddzen le az ember helyett, robbanjon szét tőle mindenem!

Valóság: az energizálók nagyon nagy segítséget adnak azoknak, akik nap végére elfáradnak, vagy akik reggel mennek edzeni… de ne várjunk csodát. Itt is a megfelelő felkészülés a titok nyitja. Egész nap chips-kóla-hambi megy… nem fog fekve kimenni a 200 kg. Kipihenve, kellő kajával a testben egy jó edzés előtti cucc nagyon segíthet, de ha választani kell… előbb a fehérje, aztán a pörgető.

TESTSÚLYKONTROLL FORMULÁK

Megnevezés: zsírégető, zsírbontó,

Elvárás: zsírból izmot épít, lefogyaszt, égeti a zsírt

Valóság: ezek a termékek segítenek a fogyásban, legyen szó termogén, vagy lipotróp hatóanyagról. És itt él leginkább a mondás: a diéta a konyhában kezdődik. Továbbá egyik sem csodaszer: megfelelő edzés és étrend mellett támogatják a zsírégetést, de önmagukban ne várjon senki ereményt attól, hogy beszed 1-2 kapszulát.

AMINOSAV/BCAA

Elvárás: szálkásít, pucol

Valóság: az aminosavak segítik a regenerációt, és mellette elódázzák a katabolikus (lebontó) folyamatokat, illetve az anabolikus (építő) rakétákat is begyújtják. Ha minden alapvető kiegészítő már be van gyűjtve, akkor kezdjünk el szemezni egy jófajta aminóval.

Forrás: BioTechUSA


További cikkeink a témában