Ezért fogyassz rendszeresen gyümölcsöt!

antioxidánsegészséggyümölcsrostvércukorvitamin
0 0

Írta:

Egy új kutatás szerint a bennük található vitaminoknak és antioxidánsok köszönhetően már a cukorbetegséget és az inzulinrezisztenciát is elkerülhetjük vele!

Az alma, az eper és a banán napi rendszerességű fogyasztásával már 12%-kal javítható a vércukorszint állapota, ami hatékonyan felveszi a kesztyűt a diabétesz és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásával szemben is – legalábbis ez áll az Oxfordi Egyetem legújabb kutatásának eredményében.

A hír azért is meglepő, mert a legtöbb gyümölcs magas arányban tartalmaz természetes cukrot és fruktózt, a cukorban gazdag étrendek pedig a 2-es típusú cukorbetegség rizikófaktorát emelik – ám nem ezek a gyümölcsök.

A hét évig tartó kutatást 500 000 ember bevonásával végezték Kínában: a kísérletben résztvevők valamennyien diabétesz nélkül élő, egészséges felnőttek voltak, a gyümölcsök rendszeres fogyasztása pedig minden egyes nap 12%-kal csökkentette a cukorbetegségre való hajlandóságukat, valamint a vércukorszintjük ingadozását.

73426481 - girl relaxing and eating fruit plate by the hotel pool. exotic summer diet. photo of legs with healthy food by the poolside, top view from above. tropical beach lifestyle.

Dr. Huaidong Du professzor a kutatás végeztével arra az eredményre jutott, hogy a gyümölcsökben található természetes cukrok pozitívan befolyásolják a szervezetünket, a rostban gazdag gyümölcsök pedig nem emelik meg túlzottan a vércukorszintünket: a bennük található glükózt és fruktózt máshogy emészti meg a szervezet, mint a közönséges cukrokat, amik édességekben, szénsavas üdítőkben és feldolgozott élelmiszerekben egyaránt megtalálhatóak.

Az Egyesült Királyságban a diabéteszesek 90%-a 2-es típusú (felnőttkori vagy elhízott gyermekkori) cukorbetegséggel él, melynek elsődleges kialakulásában a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód áll: nem csoda, hogy az ilyen betegségben szenvedők 90%-a jelentős súlytöbblettel rendelkezik.

A brit Nemzeti Egészségyügyi Központ (NHS) az egészséges és kiegyensúlyozott étrendet, a rendszeres mozgást, a dohányzás elhagyását, a korlátozott alkoholfogyasztást, valamint pluszkilók esetén a fogyókúrát ajánlja a 2-es típusú cukorbetegség legnagyobb ellenségének.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában