Szabadulj meg örökre a narancsbőrtől

bőrcellulitiszcombdiétafenékfogyásnarancsbőrszépségzsírégetés
0 0

Írta:

A nők 90 százalékát érinti a probléma, így nem vagy egyedül, ha te is érzékeled a kis gödröcskéket a combodon, fenekeden. A statisztika azonban nem azt jelenti, hogy nyugodtan hátradőlhetsz, kezdj neki most a küzdelemnek, hogy ne a strandszezon előtt pánikolni!

A narancsbőr legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavara, melynek a helytelen táplálkozásnak, a mozgásszegény életmódnak és a túlzott cukor bevitelnek köszönhető. A cukor zsír formájában raktározódik el és kerül az ismert területekre: a combra és fenékre. Nőknél a bőr alsó rétege alatti kötőszövet egymáshoz nem kapcsolódó rostokból áll. A fel nem használt zsír feltölti a zsírszöveteket, melyek megduzzadva a kötőszövet rostjai közé türemkedne, ez okozza a látható jeleket.

Meg kell azonban említeni, hogy hormonális és genetikai okok is állhatnak a cellulitisz háttérben. Sovány nőknél például a gyenge kötőszövet lehet a ludas a hepehupás bőrfelszín kialakulásáért.

Táplálkozz tudatosan és cukormentesen!

Aki rendszeresen estére hagyja a bevitt kalóriamennyiség nagy részét, hamar találkozni fog a jelenséggel, ugyanis akkor már nem fogja szervezete gyorsan felhasználni a táplálékot. Tehát első lépésként be kell vezetni a rendszeres táplálkozást, reggelire bőségeset, táplálót, ebédre normál adagot, korai vacsorára pedig inkább könnyű ételeket fogyasszunk. Az esti tévézés előtti nassolásról le kell mondani, vagy le kell cserélni egészséges harapnivalókra a csokit és a cukros üdítőket.

Kerülni kell az alkoholfogyasztást és a dohányzást, mert ezek is felgyorsítják a káros folyamatokat.

A rendszeres folyadékbevitel elengedhetetlen a helyes anyagcseréhez, mely által a salakanyagok kevesebb ideig raktározódnak testünkben.

53914433 - perfect female body looking for cellulite

Igazi csodafegyver a mozgás

A rendszeres testmozgás a helyes táplálkozással kombinálva hatásos fegyver a narancsbőr ellen. A lényeg, hogy az anyagcsere intenzitását és a vérkeringést fokozzuk, így jó lehet például a futás vagy az aerobik.

Ülő munkát végzőknek fokozottan oda kell figyelni a jelenségre, de nem kell kétségbe esni, hatásos lehet, ha ülve rendszeresen megfeszítik fenékizmaikat, ezt pedig egyik kolléga sem veszi észre.

Próbáld meg kiiktatni a stresszt

Végezetül a stressz, mint jelentős faktor is hozzájárulhat a cellulitisz kialakulásához. Ezt egyik pillanatról a másikra nem lehet kiűzni életünkből, de apróbb lépéseket lehet tenni a kiegyensúlyozott életritmus kialakítása felé. Testünk meghálálja a törődést. Emellett a váltott vizes zuhanyzást ajánlják a szakemberek a célzott masszázzsal kiegészítve heti 2-3 alkalommal.

Légy türelmes és kitartó!

Türelemre és kitartásra van szükség, ugyanis a narancsbőr eltűnése nem egyik napról a másikra történik. Az egészséges táplálkozással és a rendszeres testmozgással azonban hatásosan vehetjük fel a kesztyűt a cellulitisszal szemben.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában