2017 legfrissebb és leghatékonyabb fitnesztrendjei

edzéséletmódváltáserősítésfogyásmozgásmozgástrendsportzsírégetés
0 0

Írta:

Új év, új célok, új mozgásformák! A bootcamp és a cycling 2017-ben háttérbe szorul, hogy teret adjon a legújabb trendeknek, illetve visszatérhessenek régi, lassan elfeledett kedvenceink. Összeállításunkból most megtudhatod, melyek lesznek az újév legnépszerűbb edzései.

Box

Bár a boxos edzések egy időre háttérbe szorultak, ez a mozgásforma reneszánszát éli majd idén. A fitnesztermek aerobic, illetve köredzéses elemekkel teszik érdekesebbé és hatékonyabbá ezt az edzést. A box mára már nem számít férfias sportnak sem, köszönhetően a női celebek által megosztott közösségi videóknak. Nemcsak remek kalóriaégető, de csökkenti a szorongást, remekül formálja az egész testet, és gondoskodik általános egészségünkről is.

Megaformer

Vigyázat, egy újabb fitnesztrend érkezik Los Angelesből, a sztárok egyik kedvenc edzőjétől. Sebastien Lagree kifejlesztette a megaformert, amely a teljes testet megdolgoztatja, erősíti a törzsizmokat, égeti a zsírt, segít a szálkás izomzat kialakításában, javítja az állóképességet és felpörgeti az anyagcserét, azaz mindent egyben nyújt, amire valaha is vágytunk. Egy edzés során átlagosan 600 kalóriát égethetünk el, szervezetünk pedig akár 72 óráig pörgeti az anyagcserét edzés után. A mozgásforma sajnos speciális eszközt igényel, így a hazai fitnesztermekbe várhatóan később, és csak korlátozott helyszínekre érkezik.

Crawling

A másik újdonság, a megaformerrel szemben nem igényel eszközt, mivel saját testsúlyos edzés. A kúszó-mászó gyakorlatokból felépülő mozgásforma az egész testet igénybe veszi, különös tekintettel a tartóizmokra. A crawling-ot elsősorban ülő munkát végzőknek ajánljuk, amely után igazi felüdülés a gyerekek mozgását imitáló edzés. Azonban ennek az új trendnek a kipróbálását nem javasoljuk mindenkinek, térd-, csukló- és vállfájósok jobb, ha kerülik.

Zumba/ kardió dance

Sokunk álma, hogy úgy olvadjanak le rólunk a plusz kilók, hogy közben nem érezzük, egy kemény edzésen veszünk részt. Ezt a célt tökéletesen kielégítik a táncos edzések, így a zumba, illetve a kardió dance ismét jelentős teret követel magának. A buli hangulatú órán kiengedhetjük az egész napos gőzt, miközben rengeteg kalóriát égetünk el. Ha tavaly te is leszoktál a zumbáról, ideje, hogy idén kinézz magadnak egy remek táncos mozgásformát.

Mixelt kondi órák

Napjainkban egyre gyorsabban és egyszerre akarunk mindent, nem csoda, hogy az edzők is rájöttek, a vendégek megtartásának érdekében kombinálni kell a különböző mozgásformákat. Hogy még jobban égjenek azok a fránya kalóriák, párosítják az erősítő és a kardió edzéseket. A súlyzós edzésbe például intenzív deep work elemeket raknak, míg a köredzés közben jól eshet néhány nyújtó jógapóz is.

Fitnesz appok

Munka vagy tanulás mellett nincs időd, hogy felfedezd és kipróbáld az újdonságokat a termekben? Ne aggódj, a fitnesz applikációk egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Bármikor letöltheted őket, majd idődnek és kedvednek megfelelően kiválaszthatod az adott napi edzésedet. Nemcsak kényelmes, hanem költséghatékony módja is a testmozgásnak. A jógától a legmenőbb sztáredzők edzéstervein át, kipróbálhatsz mindent.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
4 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!