7 tipp, hogy még jobban menjen a futás

edzésfutásfutómozgássport
0 0

Írta:

Futunk, hogy egy rossz nap végén megszabaduljunk a stressztől. Futunk, ha egy kis plusz energiára van szükségünk. Futunk, ha azt érezzük, nem vagyunk elég okosak, szépek, vékonyak.

És működik is, köszönhetően az endorfinnak. Nemcsak a futást használhatjuk a kedvünk javítására, de a jobb és kiegyensúlyozottabb élet mellett a futás is jobban fog menni.

 1. Egyél jól

Remélem, tudod, hogy az étel, amit megeszel, a tested üzemanyaga. A helyes táplálkozás nagyon fontos az egészséged szempontjából. Nagyon fontos, hogy tápanyagokban gazdag étrendet válasszunk, mely bővelkedik magnéziumban, omega-3 zsírsavakban, vasban, B12-vitaminban.

2. Aludj

Nagyon nehéz úgy edzeni, hogy kimerült és fáradt vagy. Ha kevesebbet alszol annál, mint amennyi pihenésre szükséged van, megvonod a testedtől a regenerálódás lehetőségét. A test ugyanis akkor tudja a legjobban regenerálni az izomzatot a futás után, amikor te alszol.

3. Hasi légzés

Egy mély, nyugtató légzésnek nyugtató hatása van. Míg ötig számolsz, lélegezz mélyet az orrodon keresztül, számolj el ötig, aztán a szádon keresztül fújd ki.

futopoz2.jpg ()

4. Zenét fel

Elég jó szakirodalma van a zene és a mozgás kapcsolatának. A zene elvonja a sportot végző ember figyelmét a fájdalomtól és fáradságról. A zene tulajdonképpen egy legális teljesítményfokozó szer.

5. Mantrázz

A negatív gondolatok („oh, ez olyan unalmas”, „nem akarom ezt csinálni”) csökkentik a fizikai munka hatékonyságát, fokozza a fájdalomérzetet. A futás elején a legjobb, ha tudatosítod magadban: „erős vagyok”, „menni fog”, „meg tudom csinálni”.

6. Légy szociális

A verseny előtti idegesség csak az energiádat csökkenti és fájdalmassá teszi a mozgást. A szakértő szerint jó lehet, ha beszélgetsz néhány más futóval a rajnál, esetleg a verseny elején. Ez elvonja a figyelmed arról, mennyire izgulsz, s talán megnyugtat, hogy másik is hasonlóan éreznek.

7. Fedezd fel a természetet

Tanulmányok szerint a szabadban futás javítja a hangulatot és az egészséget. A folyó vagy tóparton való körözésnek pedig nyugtató hatása van. A szabadban futás során pedig D-vitaminhoz juttatod a szervezeted, ezzel is segítve a kedélyállapot javítását. De gondolj bele, a természetnek mennyi előnye van: a virágok, az illatok, a színek, napfény.

Fotó: Profimedia – Red Dot

 


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
tegnap 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
3 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!