Főoldal > mozgas > 4 hiba az izomépítésben, amit te is elkövetsz

4 hiba az izomépítésben, amit te is elkövetsz

edzésfehérjeizomizomépítésmozgássporttest
0 0

Írta:

A súlyzós edzéssel fokozod a kalóriaégetést, de csak akkor, ha ezeket a hibákat nem követed el.

Az erősítő edzések valójában meglehetősen gyorsan fejlesztik az izmaid állapotát, amint elkezded a rendszeres edzést. Az izmaid ekkor átesnek egy tanulási folyamaton, így szinte bármit csinálsz, növekedést idézel elő. Persze ez a gyors erősödés nem tart örökké, amikor a szervezeted hozzászokott az edzéshez, alkalmazkodik hozzá, ekkor azt tapasztalod, hogy bármilyen erősen próbálkozol, nem jönnek az eredmények. Ha szeretnél további eredményeket látni, változtatnod kell a megszokotton. Az alábbi 4 bakit semmiképpen ne kövesd el!

1. Nem edzed a lábaidat

Az edzés során sokan csak azokra a területekre koncentrálnak, amiről úgy gondolják, kellemes megjelenést fog nekik biztosítani, például a mell-, has- és karizmok formálására. Az igazán fitt embereknek nem a hátizma a legnagyobb. A legnagyobb és legerősebb izmok a test alsó részén találhatók, melyeknek formálása hormontermelést idéz elő, aminek hatására az összes izmod elkezd formálódni.

Próbáld ki: Mindig kiegyensúlyozott legyen az edzésed. Persze tarthatsz bizonyos izomcsoportokra koncentráló edzéseket, de ne mindig ugyanazt a 3 területet próbáld formálni. Figyelj oda, hogy a lábad is terhelést kapjon, ne csak a felsőtested.

2. Túl sokat futsz

A kilométerek hajszolása nem teljesen időpocséklás, de közel jár hozzá. A szervezet az ismétlődő, monoton mozgásformákhoz elképesztően gyorsan tud alkalmazkodni, vagyis a futás egy idő után nem jelent számára megterhelést. Ez persze nem azt jelenti, hogy olyan, mintha a kanapén tespednél, csupán egy idő után veszít hatékonyságából.

Ezt próbáld ki: A hosszas és lassú kocogás helyett próbáld ki a HIIT edzést. 30 másodpercig nagyon gyorsan fuss, ahogy csak bírsz, majd pihenj 1 percig. Ismételd meg 10-szer a gyakorlatot. Az így végzett mozgás sokkal hatékonyabb, mintha ugyanennyi ideig lassan kocognál.

38584430 - young fit woman working out with barbell on bench in the gym. bar bench pres

3. Lassan súlyzózol

A robbanásszerű súlyemelés gyorsabban idézi elő az izomépítést. Hogy miért? Azért, mert az ilyen nagyon gyors, intenzív mozdulatok aktiválják azokat a gyors izomrostokat, amik izomépítést indukálnak. Arról nem is beszélve, hogy ha a pulzusodat jobban felnyomod, több kalóriát égetsz.

Ezt próbáld ki: Az emelési fázist olyan gyorsan végezd, amilyen gyorsan csak lehetséges. Addig, ameddig ilyen robbanásszerű gyakorlatokat végzel, a szervezeted rákényszeríted az erős izomzat építésére.

4. Mindig a komfortzónádon belül mozogsz

A profi sportolók nem korlátozzák saját képességeiket, kiadnak magukból mindent, mert nagyon jól tudják összpontosítani az erejüket.

Ezt próbáld ki: Ha jól megy a felülés, a súlyzózás, csináld azt is, de néha érdemes olyan edzéseket beiktatni, amikor nem a kedvenc területeidet dolgoztatod. Próbálj meg húzódzkodni, meglátod, mit jelent az energiák összpontosítása igazán. Mindig több izomcsoportot mozgass meg, mert a fejlődés annál látványosabb lesz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X