4 hiba az izomépítésben, amit te is elkövetsz

edzésfehérjeizomizomépítésmozgássporttest
0 0

Írta:

A súlyzós edzéssel fokozod a kalóriaégetést, de csak akkor, ha ezeket a hibákat nem követed el.

Az erősítő edzések valójában meglehetősen gyorsan fejlesztik az izmaid állapotát, amint elkezded a rendszeres edzést. Az izmaid ekkor átesnek egy tanulási folyamaton, így szinte bármit csinálsz, növekedést idézel elő. Persze ez a gyors erősödés nem tart örökké, amikor a szervezeted hozzászokott az edzéshez, alkalmazkodik hozzá, ekkor azt tapasztalod, hogy bármilyen erősen próbálkozol, nem jönnek az eredmények. Ha szeretnél további eredményeket látni, változtatnod kell a megszokotton. Az alábbi 4 bakit semmiképpen ne kövesd el!

1. Nem edzed a lábaidat

Az edzés során sokan csak azokra a területekre koncentrálnak, amiről úgy gondolják, kellemes megjelenést fog nekik biztosítani, például a mell-, has- és karizmok formálására. Az igazán fitt embereknek nem a hátizma a legnagyobb. A legnagyobb és legerősebb izmok a test alsó részén találhatók, melyeknek formálása hormontermelést idéz elő, aminek hatására az összes izmod elkezd formálódni.

Próbáld ki: Mindig kiegyensúlyozott legyen az edzésed. Persze tarthatsz bizonyos izomcsoportokra koncentráló edzéseket, de ne mindig ugyanazt a 3 területet próbáld formálni. Figyelj oda, hogy a lábad is terhelést kapjon, ne csak a felsőtested.

2. Túl sokat futsz

A kilométerek hajszolása nem teljesen időpocséklás, de közel jár hozzá. A szervezet az ismétlődő, monoton mozgásformákhoz elképesztően gyorsan tud alkalmazkodni, vagyis a futás egy idő után nem jelent számára megterhelést. Ez persze nem azt jelenti, hogy olyan, mintha a kanapén tespednél, csupán egy idő után veszít hatékonyságából.

Ezt próbáld ki: A hosszas és lassú kocogás helyett próbáld ki a HIIT edzést. 30 másodpercig nagyon gyorsan fuss, ahogy csak bírsz, majd pihenj 1 percig. Ismételd meg 10-szer a gyakorlatot. Az így végzett mozgás sokkal hatékonyabb, mintha ugyanennyi ideig lassan kocognál.

38584430 - young fit woman working out with barbell on bench in the gym. bar bench pres

3. Lassan súlyzózol

A robbanásszerű súlyemelés gyorsabban idézi elő az izomépítést. Hogy miért? Azért, mert az ilyen nagyon gyors, intenzív mozdulatok aktiválják azokat a gyors izomrostokat, amik izomépítést indukálnak. Arról nem is beszélve, hogy ha a pulzusodat jobban felnyomod, több kalóriát égetsz.

Ezt próbáld ki: Az emelési fázist olyan gyorsan végezd, amilyen gyorsan csak lehetséges. Addig, ameddig ilyen robbanásszerű gyakorlatokat végzel, a szervezeted rákényszeríted az erős izomzat építésére.

4. Mindig a komfortzónádon belül mozogsz

A profi sportolók nem korlátozzák saját képességeiket, kiadnak magukból mindent, mert nagyon jól tudják összpontosítani az erejüket.

Ezt próbáld ki: Ha jól megy a felülés, a súlyzózás, csináld azt is, de néha érdemes olyan edzéseket beiktatni, amikor nem a kedvenc területeidet dolgoztatod. Próbálj meg húzódzkodni, meglátod, mit jelent az energiák összpontosítása igazán. Mindig több izomcsoportot mozgass meg, mert a fejlődés annál látványosabb lesz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában