Főoldal > mozgas > Légy még jobb futó a CrossCore Runners edzés segítségével!

Légy még jobb futó a CrossCore Runners edzés segítségével!

crosscorecrosscore runnersedzéserősítésfutáskeresztedzésmozgássporttest
0 0

Írta:

Ha szeretnél még jobb futóvá válni, érdemes kipróbálnod ezt az új mozgásform&

Ha szeretnél még jobb futóvá válni, érdemes kipróbálnod ezt az új mozgásformát. A CrossCore Runners edzésprogram fő célja a futótechnika javítása, a koordináció és a sportág-specifikus core izomzat fejlesztése – ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy jobban bírd az edzéseket, robbanékonyabb, erősebb legyél, hatékonyabban végezhesd a futásaidat.

A mozgásforma igen összetett, erről Zsirai Milán, a Yakuza Fitness személyi edzője, a CrossCore Runners egyik kidolgozója mesél. “Dinamikus láberő-fejlesztő gyakorlatok segítségével javíthatod az ellépő erőd a talajról, ami a repülőfázisod hosszát növeli az ellépés és a talajfogás között, ezáltal hatékonyabb lesz a futómozgás.” – mondja. A futás során nem csak a lábakra, hanem a törzsre is nagy terhelés hárul. “Ennek érdekében különböző eszközökkel végzünk törzserősítő gyakorlatokkat, hogy megfelelő core izomzatot szerezhess, ami a helyes testtartásban játszik szerepet. Ezáltal javulhat a technikád, ami gazdaságosabbá teszi  a légvételt és segít elkerülni az esetleges deformitások által létrejövő ízületi fájdalmakat. A core izomzat fejlesztése elengedhetetlen a láberő megszerzése mellett, amire tapasztalataim szerint a CrossCore a legkiválóbb eszköz, de mindez csak egy a többi futást fejlesztő eszközünk mellett.

crosscore2.jpg ()Az edzés köredzés jellegű, különböző állomásokon különböző feladatokat kell végrehajtani. “Az edzés folyamán állomásonként más-más izomcsoportot és képességet fejlesztünk.”

Zsirai Milán a CrossCore Runners megalkotása során a Testnevelési Egyetem futószakosztályában szerzett tapasztalatait is felhasználta, Gyimes Zsolt edzéseiből merített ötleteket. “Volt szerencsém Gyimes Zsoltnál edzeni a TF futószakosztályában, ahol társainkkal és Kazi Tamással, Magyarország első számú középtávfutójával, olimpikonjával technikáztunk minden edzésen. A CrossCore Runners gyakorlatainak összeállításakor Gyimes Zsolt edzéseiből merítettünk ötletet, amibe belevontuk a leginnovatívabb saját testsúlyos eszközünket, a CrossCore-t.” – meséli Milán.

Az edzések során a futásban résztvevő főbb izmokat dolgoztatják meg: a combfeszítőt, combhajlítót, csípőhajlítót (horpasz), szabóizmot, lábháti hajlítót (spiccért felelős izom, ami az elrugaszkodásban játszik szerepet). Minél gyorsabb a futó sebessége, annál inkább kap szerepet a farizom – és főként a hölgyek számára lehet fontos, hogy a lendületes futás nem csak egészséges, de hatékonyan formálja ezt a kritikus területet.

A CrossCore Runners változatos eszközöket hív segítségül, ezek a CrossCore, koordinációs párna, koordinációs létra, minigátak, fitball, flexibilis rúd, medicin labda, step lépcső, ugrálókötél, bordásfal.

Miért kell erősíteni és technikázni is egyben egy edzésen?
“Izolációs gyakorlatokkal elkülönítjük az izomcsoportokat, és célzottan fejlesztjük. A technikázással pedig komplexen tudunk dinamikusan fejleszteni, mivel a gyakorlatok közben a szokatlan és instabil helyzet végrehajtásáért a különböző izmok összhangjára van szükség. Itt említeném meg a CrossCore nagy előnyét a többi hevederes eszközhöz képest, ugyanis a csiga instabilizáló funkciója is a komplexitásért felelős, így hatékonyabban tud fejleszteni. A CrossCore Runners edzéstípust ezek alapján fejlesztettük ki a futók számára.” – sorolja Zsirai Milán edző.

Ha szeretnéd kipróbálni a CrossCore Runners-t, irány a Yakuza Fitness!

Nézd meg, milyen egy CrossCore Runners edzés!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X