Zumbázd le magadról a kilókat!

aerobikhatékonyságmozgásformatánczumba
0 0

Írta: and

A Zumba fitness Kolumbiából származó mozgásforma, már a megszületése is nagyon érdekes történet. Beto Perez kolumbiai fitneszedző egyszer annyira sietett az aerobikórájára, hogy elfelejtette az órára szánt zenéket magával vinni, és már csak a teremben vette észre. Mivel az órát meg kellett tartania, csak abból dolgozhatott, ami az mp3 lejátszóján nála volt, azok pedig nem […]

A Zumba fitness Kolumbiából származó mozgásforma, már a megszületése is nagyon érdekes történet. Beto Perez kolumbiai fitneszedző egyszer annyira sietett az aerobikórájára, hogy elfelejtette az órára szánt zenéket magával vinni, és már csak a teremben vette észre. Mivel az órát meg kellett tartania, csak abból dolgozhatott, ami az mp3 lejátszóján nála volt, azok pedig nem éppen ehhez voltak tervezve. A kihívást tehát az jelentette, hogy a nem fitnesz-zenére, hanem latinos dallamokra kellett mozgást improvizálnia. Az óra mégis annyira tetszett a tanítványoknak, hogy megkérték, máskor is tartson ilyen órákat. Így született meg a Zumba, nagyjából tíz évvel ezelőtt.
zumba2.jpg ()
Táncos party hangulat

A Zumba lényege, hogy hagyományos latin táncstílusokat ötvöz különböző aerobic gyakorlatokkal. A tempó lényegtelen, csak az számít, hogy mindenki követni tudja. A legkülönbözőbb táncok találhatók meg a listán, mint a salsa, romba, samba, flamenco, tango, merengue, cha cha, hastánc, és még sok más, ami csak létezik.
Bár célja az aerobic és a tánc vegyítése, a valódi aerobic gyakorlatok inkább csak a végtagok mozgására vonatkoznak, a törzs és a csípő a latin táncok mozgásának megfelelő mozgásokat követik.
Az órákon nincsen hosszú koreográfia, amit meg kell jegyezni, így nem lesz monoton, unalmas, folyamatosan valami új dolog történik.

Hatékonysága rendkívüli, ha mindent beleadsz, egy hatvan perces órán akár 600 kalóriát is el tudsz égetni, ami egyedülálló a hasonló mozgásformák között. Amellett, hogy ég a zsír, más jó hatása is van, mégpedig, hogy  növeli az állóképességet, a gyakorlatok közé becsempészett erősítés pedig az izmokat formálja. Segítségével nem csak karcsú lehetsz, de csodás, feszes formákra is szert tehetsz.

Válaszd a neked megfelelőt!

Kor és erőnlét szerint választhatsz a különböző edzésfajták közül. A többféle óra között mindenki megtalálhatja a neki tetszőt, még az idősebbek és a gyerekek is.

Elsősorban az idősebb korosztálynak, és olyan fiataloknak, akiknek nem ajánlott a nagyon intenzív mozgás, vagy akiknek kondíciójuk nem az igazi, fejlesztették ki a Zumba Gold programot. Itt sokkal könnyebben megismerhetik a Zumba alapjait, elkezdhetnek úgy sportolni, hogy nem fogják túlságosan megerőltetőnek érezni, így nem veszi el a kedvüket a folytatástól.

Gyerekek számára a Zumbatomic a legjobb verzió, ebben nem igazán a tánc a lényeg, inkább vicces koreográfiákkal végzik a mozdulatokat, aminek segítségével szórakoztató órákon vehetnek részt a csemeték.

Ha valódi, intenzív alakformálásra vágysz, akkor válaszd a Zumba Toning-ot. Ezeken az órákon az általában unalmas, de intenzív alakformáló gyakorlatok vannak beépítve a táncba. Az edzés súlyzókkal történik, ami még jobban elősegíti, hogy szép, sportos alakod legyen.

Különlegesebb formája az Aqua Zumba. Ez az ág minden korban ajánlható, még az izületi problémákkal küzdők számára is, mert a vízben nem terheli meg annyira a fájdalmas testrészeket. A vízben végzett tánc mellé a hagyományos aquafitnesz gyakorlatai vannak beépítve.


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
tegnap 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
3 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!