Főoldal > dieta > 7 tipikus fogyókúrás hiba, amit a munkában elkövetsz

7 tipikus fogyókúrás hiba, amit a munkában elkövetsz

diétaéhségétkezésfehérjefogyáshízáskalóriamunkahelyreggeliszénhidrát
0 0

Írta:

A csokoládéval teletömött dugifiók korántsem az egyetlen buktató az irodában

 

Mindannyian tudjuk, hogy a közös csokievés és a szülinapi tortázások mennyire össze tudják összekovácsolni a csapatot a munkahelyen, azonban azt is realizáljuk, hogy fogyókúránk számára ez igen rossz hír. Sajnos számos benti szokás teszi tönkre a fogyásra tett kísérleteinket, azonban mégis szinte mindennap elkövetjük őket. Az alábbi 7 tipikus munkanapi hiba többsége biztosan számodra is ismerős.

Kihagyod a reggelit, hogy időben beérj a munkahelyedre

Aggódsz, hogy nem tudsz végezni halmozódó feladataiddal, így általában mindig te vagy az első az irodában, hogy a még nyugis környezetben gyorsabban haladj? Lehet, hogy a to-do listád ennek nagyon örül, viszont üzemanyag nélkül hamar lemerül a szervezeted.  A kimaradt reggeli hatására a délelőtt közepén már bármivel beéred, amiben van elég kalória. Ezért nem szabad sajnálni az időt egy egészséges otthoni reggelitől, még akkor sem, ha emiatt esetleg pár perccel korábban kell felkelni. A nap első étkezése tartalmazzon sok fehérjét, komplex szénhidrátot és egészséges zsírt. Lehet ez egy teljes kiőrlésű csirkemelles szendvics vagy zabkása friss gyümölcsökkel. Ha nincs időd otthon leülve étkezni, még egy kevés cukortartalmú müzliszelet is jobb, mintha üres gyomorral indulnál el.

Mindent elfogadsz a kollégáidtól

Egy szelet házi sütemény Esztertől, pár kocka csoki Mátétól, egy kis pogácsa a tárgyalóasztalról? Neked is ismerős? Sajnos nem túl jó szokás, ha mindent elfogadsz, amit kínálnak, mert így rengeteg kalóriával növelheted a napi bevitelt. Ráadásul az sem számít, ha ezek tényleg csak falatkák, ugyanis összeadódva akár 1200-2000 kalóriát is jelenthetnek hetente. Ha ez rendszeressé válik, egyszer csak azt veszed észre, hogy kúsznak fel a fél-fél kilók, annak ellenére, hogy alig eszel. Mielőtt rögtön rávetnéd magad a kínált finomságokra, gondold át, hogy tényleg éhes vagy-e. Ha csak elvárásból, társasági szempontból vagy szokásból mondasz igent, itt az ideje változtatni rajta.

Délben a számítógép előtt eszel

Te is azok közé tartozol, akiket ebédidőben is az íróasztaluknál találnak meg? Sajnos még az sem segít, ha csirkemellet eszel salátával, míg a többiek a sarki gyorsétteremben falják a zsíros menüt. Amíg nem tudsz elszakadni a monitorodtól, nem realizálja az agyad az evést, így elmarad a jóllakottságérzet, amit később éhségrohamok kísérnek. Keressetek a kollégáiddal egy egészségesebb éttermet a közelben, vagy fogyaszd el az ebéded a konyhában, ahova semmiképp ne vidd magaddal a céges e-maileket jelző mobilodat.

Hagyod, hogy a stressz motiváljon

Bármennyire is igyekszünk kerülni az idegeskedést, egy utolsó pillanatban jött projekt vagy egy furcsa főnöki utasítás mindenkit ki tud billenteni a zen állapotból. Ilyenkor kortizol, azaz stresszhormon termelődik a szervezetben, felborul a vércukorszint, és mindenféle cukros, magas szénhidráttartalmú étel tűnik csábítónak. Ne feledd, hogy a stressz okozta sóvárgás érzelmi alapú, azaz nem éhség okozza. Mielőtt felfalnád az összes kekszet, próbáld megnyugtatni magad. Bármilyen furán is hangzik, ne vesd bele magad rögtön őrült tempóban a munkába, először vegyél pár mély levegőt, nézz meg egy vicces videót, vagy pár szép képet az Instagramon.

41443774 - bakery sweet food and people concept. content attractive woman closed eyes holds cake cupcake in hand smelling blue background

Nem viszel magaddal egészséges nasikat

Reggel úgy érzed, nem lesz szükséged köztes étkezésekre, vagy épp az uzsonna elhagyásával akarod csökkenteni a napi kalóriabevitel. Viszont, amikor délután elkezd korogni a gyomrod, vagy annyira leesik a vércukrod, hogy már szédülsz, muszáj enned valamit. Mivel nincs nálad egészséges rágcsa, így bármi megteszi, ami gyorsan elérhető, akár a csokiautomata kínálata, akár a sarki kávézó cukorbomba muffinja. Bánj jól a szervezeteddel, és mindig tárolj a munkahelyeden egészséges finomságokat. Remek választás egy cukormentes energiaszelet, egy kis magmix, a humuszchips, egy alma vagy egy házi, „mindenmentes” muffin.

Nincsenek étkezéseid

Tudattalanul egész nap ropogtatsz? Hol ezt, hol azt rágcsálsz az asztalodról? Itt az ideje, hogy befejezd a szüntelen evést, naponta maximum két köztes étkezést engedélyezz magadnak. A tízórait célszerű 10:00-10:30 körül elfogyasztani, míg az uzsonnára 15:00-15:30 fele kerüljön sor, ezeket nyugodtan alakítsd saját ritmusod szerint. Adagonként csomagolva vidd magaddal az egészséges finomságokat, hogy elkerüld a túlevést.

Későn, kiéhezve érsz haza

Túlóráid száma talán lenyűgözi a főnöködet, de kimerülten és farkaséhesen hazaérve valószínűleg nem a fogyókúrád az első, ami a szemed előtt lebeg. Sajnos a kilóidat egyáltalán nem érdeklik az olyan kifogások, minthogy későn értem haza, muszáj valami finomat ennem. Fontos, hogy a nap folyamán ne hagyd ki a két fő és a két köztes étkezést, a vacsorád pedig fehérjedús, kalóriaszegény fogásból álljon. Gondoskodj előre arról, hogy hazaérve félkészen vagy készen várjanak az egészséges alapanyagok. Hidd el, sokkal előbb juthatsz így ennivalóhoz, mintha megvárnád, amíg megérkezik a rendelt pizza.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X