Itt az igazság: ezért hízol meg olyan hamar!

diétaelhízásétkezésfogyásfogyókúrahízástáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Azt már nagyanyáink is tudták, hogy sokkal lassabban lehet lefogyni, mint meghízni – arra azonban csak most derült fény, hogy miért…!

Hetekig keményen edzettél, mire nagy nehezen leadtál egy-két kilót; ám egy csajos hétvége alatt simán visszaszaladt rád az összes ledolgozott kalória? Az ausztrál dietetikus szakértő, Dr. Tim Crowe elárulta, miért is nehezebb nekünk, nőknek a tartós – és hatásos – fogyókúra.

„A hölgyek először is genetikailag kódolva vannak a zsír tárolására – sokkal inkább, mint a férfiak. Ezt azt jelenti, hogy leadni is nehezebben tudják a felesleges kilókat: míg a férfiak tonnaszámra ehetik az egészségtelen ételeket, a nőkön ez viszonylag hamar meglátszana. Ez a kegyetlen igazság.” – avat be minket a szakértő, aki rögtön fel is fedi a második titkot, ami miatt nem megy a fogyás.

„A fogyókúra során drasztikusak a nők: addig sanyargatják magukat, mígnem olyan éhesek lesznek, hogy feladják a diétát. Legtöbbször ezért lesz sikertelen az összes hirtelen hévvel elkezdett fogyókúra – egyszerűen nem lehet egyik napról a másikra megváltoztatni egy teljes étrendet! Szépen, lassan kell kezdeni, amihez a szervezetünk idővel hozzászokhat.” – mondja a dietetikus.

61358333 - close up of woman hands holding hamburger or cheeseburger

Ezt az állítást egy amerikai kutatás is megerősíti, ami szerint a fogyókúra közben keletkező éhségérzet háromszor nagyobb befolyással van az agyi működésre, mint a zsírégetés. Más szóval, háromszor több akarat kell ahhoz, hogy valaki ne vegyen magához táplálékot, minthogy lejárjon a konditerembe edzeni. Így nem csoda, hogy a nők többsége inkább beiktat egy kis mozgást az életébe, minthogy sanyargassa a testét és megvonja magától a finom falatokat.

A tökéletes fogyókúra viszont nem (csak) ebből áll!  A titok csakis arányokban rejlik: 80%-ban az egészséges étkezés befolyásolja a diétát, a testmozgás pedig mindössze 20%-ot ad hozzá a fogyókúrához – ezek után nem csoda, hogy a konditermes órák nem hozzák meg a kívánt eredményt, ha az étkezési szokásokon nincs változás.

A változást viszont ne drasztikusan kezdd, hanem lépésről lépésre! Ne vesd bele magad kenyér-és tejtermékmentes diétába, mert csak önmagadat fogod sanyargatni – a cél pedig a testi-lelki egészség, amihez a fitt és erős test is hozzátartozik.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.