Főoldal > dieta > 8 fura ok, amitől durván hízhatsz

8 fura ok, amitől durván hízhatsz

diétaegészségelhízásétkezésfogyásfogyókúrahízástáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Felszaladt rád pár kiló, de fogalmad sincs mitől? A következő dolgok akár mindennapjaid részei is lehetnek, és könnyen lehet, hogy ezek miatt olyan szoros a farmered.

1. Túl sok egészséges ételt eszel

Jól olvastad! A magas tápértékű, egészséges ételek, mint például az avokádó, a zabpehely, az étcsokoládé, a mogyoróvaj és az olajos magvak sok kalóriát tartalmaznak – a mennyiséggel tehát vigyázni kell! Ez alól csak a zöldségek és gyümölcsök a kivételek, amikből akármennyit ehetsz.

2. Dehidratált vagy

Az Utah University kutatói szerint a főétkezések előtti két pohár víz elfogyasztása tartós súlyveszteséget idézhet elő – ezek után nem meglepő, hogy a kevés víz negatív hatással van a szervezetre! A víz – megannyi jótékony hatása mellett – energiát ad, optimalizálja a test hőmérsékletét és segít a teltségérzet elérésében.

3. Depressziós vagy

Az antidepresszánst szedők 25%- a egy éven belül legalább 5 kg-t hízik – az eredményt nemrég tette közzé az Amerikai Dietetikusok Szövetsége. A gyógyszerek miatt megnövekszik az étvágyérzet, sokan pedig falási rohamokkal és édességek utáni csillapíthatatlan vággyal is küzdenek – ezeket a mellékhatásokat sajnos még egy antidepresszánsnak sem sikerült kiküszöbölnie.

4. Kerülöd a mérleget

Ha egyre jobban szorít a farmerod, és a tükörben is látod már azt a pár plusz centit, mindenképpen állj rá a mérlegre – és ne csukd be a szemed! A legrosszabb, ha nem foglalkozol a dologgal és tovább folytatod azt az egészségtelen életmódod, ami a hízásodhoz vezetett.

5. Keveset alszol

Nem az számít, milyen későn bújsz ágyba, hanem, hogy milyen sokáig alszol! Napi 7-8 óra elengedhetetlen a fitt, aktív léthez; ha viszont ennél jóval kevesebbet szunyókálsz, ne csodálkozz, ha rád jönnek a kilók! Minél többet vagy fent, annál több energiára és kalóriára van szükséged – napközben ugyanis megemelkedik a gherlin hormon mennyisége, ami az éhségérzetét felelős.

6. Stresszes a munkád

Ugye emlékszel azokra a filmekre, ahol a főhős egyre csak hízik a stresszes munkahely és az otthoni gondok miatt? Ez kortizol nevű hormon miatt van, amely stressz alatt a triglicerid vérzsírokat közvetlenül a bőr alá juttatja be, hájpárnákat okozva ezzel – persze csak akkor, ha nem figyelsz a táplálkozásodra és ész nélkül falod az édességeket.

7.  Túl sok sós ételt eszel

A chipsek, snackek, ropik és pattogatott kukoricák felpuffasztanak, és elvonják a vizet a tested többi részéről. Ha pedig rendszeresen eszed őket, sanszos, hogy állandósulni fog az a kis pocak, amit éjjől amúgy szabadulni szeretnél. 

8. Bevásárlókosarat használsz a kocsi helyett

Ha a nehéz kosarat cipeled az egész bolton keresztül, biztosan nem szánsz elég időt arra, hogy feltérképezd a termékek összetevőit, és sanszos, hogy olyan ételeket fogsz választani, amik nem kedveznek a lapos hasnak. Ne siesd el a vásárlást, hidd el, megéri!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
9 órája 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.

Kövess Facebook-on!
X