6 ok, amiért nem tudsz megszabadulni az úszógumitól

alkoholbőrcukordiétaedzésfogyásfolyadékfogyasztáshashízásizomkardiokövérlapos haspocaksóbevitelúszógumi
0 0

Írta:

Keményen diétázol és edzésre is jársz, mégsem jön rád az a régi farmer? Számos, egymástól függetlennek tűnő oka lehet annak, hogy a hasadon lévő zsír mégsem megy le. Csekkold a listát, hátha a segítségével könnyebben formába jössz!

1.  Kevés a magnézium

A magnézium elég sok dologért felel a testben. Többek közt szabályozza a szívritmust, szinten tartja a vércukrot, mely kulcsfontosságú a fogyókúra alatt. Egy 2013-as tanulmány szerint pedig a magasabb magnézium-bevitel még az inzulin és a glükóz (zsírhoz kapcsolódnak, ezért hízást idéznek elő) szintjét is csökkenti az üres gyomorban.

Úszógumi-égető megoldás: Egyél több magnéziumban gazdag ételt, például zöld leveles zöldségeket, babot és magvakat. Esetleg beszélj az orvosoddal táplálékkiegészítők szedéséről. 30 év alatt a nők ajánlott napi adag 310 mg, 30 év fölött pedig 320 mg

2. Rossz edzést csinálsz

Nagyon sokan a kardióra esküsznek, ha fogyásról van szó, például egy hosszabb kocogásra, biciklizésre. A baj azonban az, hogy egy 45 perces kocogás eleinte sok-sok kalóriát éget, a szervezet azonban hozzászokik a terheléshez, ezért az ugyanúgy végzett edzés előbb-utóbb nem fogyaszt.

Úszógumi-égető megoldás: Ne csak egyféle gyakorlatot végezz. Variáld az egész testet átmozgató, kardió edzéseket: fuss, ússz, biciklizz, evezz. Váltogasd a tempót, tegyél bele rövid gyorsabb részeket, hogy a tested „felébredjen” edzés közben. És ne feledkezz meg az izomépítő, erősítő edzésekről sem, mert ez is nagyon hasznos!

3. Nem alszol eleget

A mindenkori kritikus pont az alvás. Az éjszakai pihenés nagyon fontos a testnek, sokan mégsem alszanak eleget. Egy amerikai kutatás során 16 évnél idősebb nőket vizsgáltak,  ennek eredménye szerint 32%-kal nagyobb az esélyed a hízásra, ha nem alszol eleget.

Úszógumi-égető megoldás: 7-9 óra alvás. Igen, legalább ennyi alvásra van szükséged! Ne legyen a hálószobában tv, számítógép, mert lehet, hogy ezek miatt nem alszol eleget.

DRINK Soft Drinks Sugar Soda glasses containing light red, yellow and blue coloured soft drinks.  colored color colour colourful soft drink drinks sugar health Cut-out Cutout Cut Out, Image: 132173554, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy

4. Sok üdítőt iszol

A cukros üdítők tele vannak üres kalóriával. Nyugodtan ehetsz minden étkezés alkalmával salátát, de ha mindig üdítőt iszol mellé, semmit sem tettél az alakod érdekében. Az ilyen folyékony kalóriák teljesen észrevétlenül kerülnek be, hiszen „csak egy üdítőt” ittál, mégis rengeteg kalóriát vittél be.

Úszógumi-égető megoldás: Egyetlen megoldás van, megszabadulni ezektől az italoktól. Cseréld le ásványvízre vagy cukrozatlan teára az üdítőidet, máris sok-sok kalóriát spóroltál meg magadnak.

5. Az étrended nagyon sós

Ha felpuffadva érzed magad egy-egy étkezés után, az a túl sok sónak is betudható. A só ugyanis vizet köt meg, amitől olyan érzésed lesz, mintha egy hatalmas hordó lenne a hasad helyén. Attól függetlenül, hogy ez csupán víz, az úszógumi ott van.

Úszógumi-égető megoldás: Só helyett használj egyéb fűszereket is, amivel ízt adhatsz az ételeidnek. Figyelj a napi adagra, ami felnőttek esetében 2300 mg só

6. Túl sok alkoholt iszol

Az alkohol elképesztően sok kalóriát tartalmaz, és sajnos vannak kifejezetten pocaknövelő alkoholos italok is. Ha nagy sör-rajongó vagy, könnyedén kúsznak fel a hasad tájékára azok a plusz kilók. És abba is érdemes belegondolni, hogy egy-egy finom koktél mennyi különféle, hizlaló összetevőt tartalmaz, úgy mint a szirup, cukor, alkohol, cukros gyümölcslé…

Úszógumi-égető megoldás: Semmi gond nincs azzal, ha ebéd után vagy este megiszol egy pohár bort, baj akkor van, ha több pohár bort iszol meg egy nap. Próbáld meg kerülni a cukros koktélokat is, és a sörfogyasztást is szorítsd vissza.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában