Fogyj édességgel: 8 nasi, ami fogyaszt!

alakformálásdiétaédességfogyáshízásnasinassolászsírégetés
0 0

Írta:

Édességgel fogyni? Nem ismerünk lehetetlent!

Attól, hogy egészségesen étkezünk, vagy éppen fogyókúrázunk, még nem kell lemondanunk az ízek élvezetéről. Természetesen ez akkor is igaz, ha édesszájúak vagyunk. Több olyan finomság létezik, amelyet fogyókúra idején is bűntudat nélkül ehetünk, sőt a mérlegre állva bátran leolvashatjuk a mutatott testsúlyt. Most megtudhatod, melyek azok a csemegék, amelyeket a dietetikusok leginkább ajánlanak arra az esetre, amikor édesség után sóvárgunk.

Fagyasztott cseresznye

A fagyasztott vagy hűtött cseresznye igazán jó választás akkor, ha édességet ennénk, de a klasszikus finomságokra, fogyókúránk miatt nemet kell mondanunk. Egy csészényi gyümölcs csupán 100 kalóriát tartalmaz, és mivel hidegen fogyasztjuk, sokáig tart a nassolási ideje.

Chia magos puding

Az apró, ám annál trendibb chia magocskák remek étvágyűzők, köszönhetően az egészséges zsírsavak és a fehérje kombójának. Ráadásul igazi rostbomba, már két kanálnyi 11 gramm rostot tartalmaz. A krémes finomsághoz csupán chia magra, kókusztejre, őrölt vaníliára és fahéjra van szükség. Éjszakára tedd hűtőbe a pudingot, hogy összeérjenek az ízek. A tetejére pedig rakhatsz pár szem friss epret.

Cukormentes, magas kakaótartalmú étcsokoládé

Ha egyszerűen nem tudsz nemet mondani a csokoládé csábításának, ne gyötörd tovább magad! Az étcsokoládé magas flavonoid tartalmú, és pár kockányi mennyiség már elűzi az étvágyat, mivel csökkenti a vércukor szintjét. Kizárólag a cukormentes változatot keresd, így bűntudat nélkül teheted akár a zabkásádba, akár a smoothie-dba is.

Pörkölt mandula

Bár nem éppen kalóriaszegény, a kutatások szerint a mandula fogyasztása kifejezetten segíti a fogyást. Remekül telít, a benne található egészséges zsírnak, fehérjének és rostnak köszönhetően. Egy maréknyi kiválóan kielégíti az édesség utáni vágyat délután, amikor elemi erővel tör rád a nassolhatnék.

Magvas szeletek

Szerencsére már kaphatóak a cukormentes, vagy a minimális cukrot tartalmazó, magvakból készült szeletek, amelyek tele vannak fehérjével és rosttal. Mindig tarts a táskádban egy-egy szeletet, és ha rád tör az éhség, edd ezt, ahelyett, hogy bemennél az első cukrászdába.

11304598 - strawberry yoghurt

Epres joghurt

Itt az eperszezon, aminek nagyon örülünk, hiszen nincs is jobb diétás édesség nála. Felejtsd el a tejszínhabos epret, fogyaszd inkább natúr joghurttal. Az egészséges bélflóra is fontos eleme a sikeres fogyókúrának, így érdemes rendszeresen probiotikus baktériumokat tartalmazó tejtermékeket enni. Az eper sok antocián flavonoidot tartalmaz, ezáltal segítségével elkerülhetjük a zsírok raktározódását. Krémes natúr vagy görög joghurtra tegyél eperszeleteket, és kész is a bármikor ehető finomság.

Körte mandulavajjal

Az előbbiekhez képest ez nehezebben beszerezhető csemege, de a táplálkozási szakértők ajánlják a körte magas rosttartalma, és a mandulavaj egészséges zsírsavai miatt. Nagyszerűen laktat, és kordában tartja a vércukrot is, az egészségtelen, cukorban dúskáló édességekkel ellentétben. Szórd meg a mandulavajba mártogatott körteszeleteket fahéjjal, a jobb íz és a magasabb fogyifaktor érdekében.

Cukormentes kakaó

Egy pohár kakaó remek folyékony, hideg édesség tavasszal és nyáron. Tele van kalciummal és fehérjével, így bármely fogyókúrás étrendbe remekül beilleszthető. Szerencsére már a boltokban is kapni cukormentes és zsírszegény változatot, így bárhol könnyen hozzájuthatsz. A megfelelő fehérje- szénhidrát kombó miatt edzés utánra is ajánljuk.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában