Ezért egészségesek a bogyós gyümölcsök

áfonyaantioxidánsbogyós gyümölcsepergyümölcsmálnaribizlirostvitamin
0 0

Írta:

Imádjuk a bogyós gyümölcsöket, nem véletlenül! Fogyassz minél többet belőlük, úgyis jön a málna-, szeder-, áfonya-, ribizliszezon!  

Kiváló antioxidáns-források

A bogyós gyümölcsök isteni ízük mellett szuper antioxidáns-források, amik nem csak az egészséged, de szépséged megőrzésében is kiemelt fontossággal bírnak. Megvédik a szervezetet a káros szabad gyökök kialakulásától, amik sok komoly betegség mellett a ráncok kialakulásáért is felelősök. Ugye nem szeretnéd egyiket sem?

Erősítik az immunrendszert

Minden gyümölcsben sok vitamin és ásványi anyag található, de ha lehet, a bogyós gyümölcsök minden más gyümölcsön túlszárnyalnak. Már színeik is igen árulkodóak: a sötét, vörös színű növények ugyanis mindig kiemelkedő vitaminkészlettel rendelkeznek, amik a szervezet védekezőképességét igencsak támogatják.

Tele vannak rostokkal

A rostban gazdag táplálkozás fontosságát nem lehet eleget hangsúlyozni. Ahhoz, hogy emésztésed ideálisan működjön, elengedhetetlen a sok rost. Ha ez nincs, emésztési problémáid lesznek, ami nem csak közérzetedet, de egészségedet is veszélyeztetheti. A bogyós gyümölcsök fogyasztásával biztosítod szervezeted számára a sok rostot, így sokat teszel egészséged megőrzéséért.

Glass jars of fresh berries on wooden table, Image: 260054409, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Serkentik az agyműködést

Aki rendszeresen fogyaszt ezekből az isteni gyümölcsökből, bizony még szellemi teljesítőképességét is nagyban növelheti. Ha muszáj egész nap az agyadat tornáztatnod, mert a munkád megköveteli, vagy éppen suliba jársz, egyél sok-sok bogyós gyümölcsöt, és meglátod, gyorsabban vág majd az eszed.

Csökkentik a koleszterinszintet

A magas koleszterinszint-értékek igen veszélyesek hosszú távon, és érdemes neked is rendszeresen ellenőriztetned. Ha problémáid adódnak ezzel, próbálkozz először természetes módszerekkel normalizálni az értékeidet. Ha rendszeresen eszel bogyós gyümölcsöket, akkor a fel-felkúszó koleszterint is kordában tudod tartani, megelőzve ezzel sok más komoly betegséget.

Kevesebb az esély a szívinfarktusra

A magas koleszterinszinttel összefüggésben állnak a szív- és érrendszeri megbetegedések. Ha stresszes életet élsz, nem jut elegendő időd a pihenésre, vagy a családodban előfordult már korábban szívbetegség, érdemes megelőznöd sok bogyós gyümölcs fogyasztásával. Persze nem árt figyelned a rendszeres testmozgásra, és a helyes táplálkozásra sem.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétkezés

3+1 tipp a tuti fogyásért!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrátcsökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.