6+1 szuper tény a kókuszról

diétaegészségfogyásgyümölcskókusz
0 0

Írta:

Tudd meg, miért érdemes rendszeresen fogyasztanod a finom és egészséges kókuszt!

A kókusz ízét vagy nagyon szereted vagy nagyon nem. Ez az egzotikus gyümölcs azonban kellemes „mellékhatásokat” tartogathat számodra, ha rád inkább vonatkozik az előbbi, mint utóbbi állítás. Olvass tovább, és ismerd meg eddig ismeretlen oldalairól is.

1. Szabályozza a vércukorszintet

Igaz, hogy mint minden gyümölcsben, a kókuszban is található bőven gyümölcscukor, ám egyéb összetevői miatt mégis elmondható, hogy képes szabályozni a vércukorszintet. Ha ilyesfajta problémáid vannak, mindenképpen iktasd be étrendedbe.

2. Tisztítja a belet

Mivel a kókusz tele van rosttal, hihetetlen segítséget nyújt az emésztési problémák kezelésében. Megtisztítja a beleket a lerakódott salakanyagtól, gyakorlatilag kipucolja azt, ezáltal emésztőrendszered egészséges működése garantált, mint ahogy a méregtelenítés is.

3. Fogyaszt

Mivel a gyümölcs zsírjai közvetlenül a bélben szívódnak fel, sokkal könnyebb lebontani azokat, ezáltal a fogyás is sokkal gyorsabban és egyszerűbben fog zajlani. Tehát ha lecseréled az étolajat kókuszzsírra vagy -olajra, az eredmény szemmel látható lesz, és még az egészségedért is sokat teszel.

, Image: 35898767, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Flowerphotos

4. Erősíti a csontokat

A kókusz tartalmaz B- és E-vitamint, magnéziumot és kalciumot, amire nagy szüksége van a csontoknak. Ezért csontritkulásban szenvedőknek, kismamáknak, gyerekeknek nagyon ajánlott a fogyasztása.

5. Magas az energiatartalma

Sportolóknak, betegség utáni lábadozóknak vagy megterhelő fizikai munkát végzőknek azért szokták ajánlani a kókuszfogyasztást, mert a benne lévő energia feltölti a kimerülőben lévő testet, és újult erővel látja el azt.

6. Vértisztító

Már csak azért is érdemes időnként beiktatni egy-egy “kókuszkúrát”, mert vértisztító hatása miatt sok betegség megelőzhető vele. Ha száműzzük a mérgeket, nem csak vérünk, de az egész testünk felfrissül.

+1. Diétás finomság

Aki belevág a kókuszdiétába, mindenképpen tartsa be tanácsainkat. Az első négy hetes peridusban kisebb-nagyobb mennyiségekben, de minden nap ehetsz a gyümölcsből. Fogyassz mellé minél több nyers zöldséget, gyümölcsöt. Használj kókuszolajat, figyelj a fehérjebevitelre, kerüld a vörös húsokat és a koffeint. A második négy hetes szakaszban már ne vagy csak heti egy-két nap fogyassz kókuszt. Ha folytatod a kalóriaszegény, rostban gazdag táplálkozást a nem kívánatos pluszkilók két hónap alatt eltűnnek.
De vigyázz! A kókusz hosszú távú és nagy mennyiségű fogyasztása megterheli az érrendszert és a májat. Ezért különösen fontos a diéta előtt elmenned egy alapos kivizsgálásra és egyeztetned háziorvosoddal, dietetikussal.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában