Ezek a legjobb fogyasztó fűszerek

anyagcserefogyásfogyasztó fűszerfűszerzsírpárna
0 0

Írta:

A fűszereknek nem csak azt köszönheted, hogy ízletesebbé, finomabbá teszik az ételt, hanem ha jól válogatod össze, akkor még az anyagcserédet is javítják, ezáltal felveszik a harcot a makacs és zavaró zsírpárnákkal szemben.

A fűszerekre is igaz az, mint a vörösborra, hogy mértékkel fogyasztva igazi csodaszer. Az ízes kis növények közül sok erősíti az immunrendszert, antioxidáns-tartalma révén rákmegelőző hatással rendelkeznek, de sok közülük az emésztést és a fogyást is segíti. Tippjeink közül szerezd be mindet, és használd, akár hétköznap, akár ünnepnapokon!

Gyömbér

A népi gyógyászatban leginkább a hányinger ellenszereként használták, de megfázás ellen is jó, sőt emésztésserkentő, koleszterinszint-csökkentő és zsírégető hatása sem elhanyagolható. Gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, illetve vértisztító szerként is használják. A gyömbér csípős anyagai nemcsak az emésztést segítő enzimek gyorsabb kiválasztását serkentik, de a gyomornyálkahártya hőreceptoraira is hatással vannak – és ez felelős a méregtelenítésért és a fogyásért. A főétkezések előtt elfogyasztott pohárnyi gyömbértea még abban is segít, hogy ne egyél egyszerre túl sokat.

Fahéj

A Ceylonból származó fahéj az egyik legízletesebb és legintenzívebb aromájú csodaszer, pozitív hatásait szinte lehetetlen felsorolni. Naponta egy negyed teáskanálnyi fahéj fogyasztása nem csak a fogyást segíti, hanem csökkenti a vércukorszintet, koleszterinszintet, és a kettes típusú diabéteszben szenvedőknél a trigliceridszintet is. Emellett serkenti az emésztést, és erősíti a gyomrot, hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez, és megszünteti a farkaséhséget is. Antibakteriális és vírusölő hatása van, így fogyasztásával könnyebben küzdheted le a fertőzéseket is, sőt a fahéj tartalmú krémek még a cellulitisz is csökkentik.

From the left to the right and from the top to the bottom : nutmeg, paprika, fennel, aniseed, turmeric, juniper berries, ginger, clove, five mix pepper, cinnamon, sumac, provencal herbs, garlic flakes, anise, parsley, tarragon and shallots, cumin, coriander, ground black pepper, blue poppy, raz el hanout, hot pepper and curry madras., Image: 42277393, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, BSIP

Sáfrány

A sáfrány a világ egyik legdrágább fűszere, de gyógyhatásai már 3600 éve ismertek. A magas vérnyomást csökkenti, az emésztést javítja, még a menstruációs ciklus zavaraiban és a hangulat javításában is nagyon hatásos, ahogyan a súlycsökkentésben is. De a napi adagja nem lehet több mint 0,1 gramm. Megízesíti a húst, a rizst, a mártásokat, de jól illik a tengeri herkentyűkhöz is. Csak a főzés legvégén kerüljön az ételbe, különben csak a szép színe marad meg, de csodálatos íze ekkor elvész.

Rozmaring

A rozmaring vérbőséget okoz a gyomorban, meggyorsítja a tápanyagok feldolgozását, és könnyíti az emésztést. Tudósok azt is kimutatták, hogy a rozmaringkivonat közömbösíti és eltávolítja a méreganyagokat a májból még azelőtt, hogy azok bármilyen komolyabb kárt okozhatnának a szervezetbe. Májműködést serkentő képességének köszönhetően egészségesebbnek, energikusabbnak érezheted magad. A gyorsabb anyagcserének köszönhetően pedig karcsúbbnak is. Javíthatja a vesefunkciókat, serkenti a vizeletkiválasztást és megőrzi az alapvető ásványokat: a nátriumot, káliumot és kloridot, és még finom is.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

6 tuti módszer a cukor utáni sóvárgás legyőzésére

Írta:
11 órája 0 0

A kedvenc duplacsokis tortád szülinapra, a nagyi isteni diós bejglije karácsonykor, a hűsítő fagylalt nyaralás alatt, mind-mind olyan édes élvezetek, amit egyenesen bűn lenne kihagyni, diéta ide vagy oda. A probléma ott kezdődik, amikor a cukorfogyasztás napjaink szerves részévé válik, és egyszerűen képtelenek vagyunk nemet mondani az elénk kerülő édességekre.