Főoldal > dieta > A legtelítőbb fogyókúrás ételek

A legtelítőbb fogyókúrás ételek

babdiétafogyókúragasztrojoghurtlaktatólapos hastáplálkozástojászsírégetés
0 0

Írta:

Ha le kellene írni a tökéletes ételt, valahogy így fogalmazhatnánk: egészséges, ízletes, nagyobb, mint egy harapásnyi és elég telítő ahhoz, hogy hosszú órákra száműzze az éhséget.

Jó, ha tudod, hogy az utóbbiért a rost és a fehérje felelős. Fontos az is, hogy kalóriatartalma legyen igen alacsony, annyira, hogy még egy nagyobb adag elfogyasztása se hizlaljon. Pont erre vágysz? Az alábbi titkos finomságok mindezt tudják!

Tojás

Egy kutatás során azok, akik tojást ettek reggelire, átlagosan 330 kalóriával kevesebbet fogyasztottak a nap további részében, mint azon társaik, akik szendviccsel kezdték a napot. A tojás egyike azon kevés ételeknek, amelyek teljes értékű fehérjét tartalmaznak. Mind a 9 esszenciális aminosav megtalálható benne, amit a szervezet nem képes maga előállítani, és kiválóan elnyomja az étvágyat. 

A nagyobb hatásért: ne dobd el a sárgáját, ugyanis körülbelül a fehérje fele ebben rejlik! Rakj a rántottába zöldséget, nemcsak a mennyiséget növeli, hanem a bevitt rostot is, mindezt elenyésző plusz kalóriával (egy tojás 78 kcal, egy csésze spenót csak 7 kcal).

Görög joghurt

A harvardi egyetem kutatói 20 éven át figyelték az emberek étkezési szokásait, és arra az eredményre jutották, hogy a joghurt a legjobb fogyókúrás táplálék. Akik rendszeresen elkanalaztak egy-egy pohárral, erőfeszítés nélkül fogytak. A tejtermékben levő fehérje jóllakottságérzetet ad, csökkenti a kalória-bevitelt és egyensúlyban tartja a vércukorszintet. A görög joghurt, amiből eltávolítják a savót, dupla adag fehérjét és kevesebb cukrot tartalmaz, mint a hagyományos joghurt.

A nagyobb hatásért: szórj rá rost dús gyümölcsöket, mint a málna (félcsészényi 4 g rostot rejt) vagy cukormentes, teljes kiőrlésű müzlit (9 g rost van egy harmadcsészényi mennyiségben).

Füge

A füge nagyszerű és természetes megoldás, ha egy kis édességre vágysz. A tömör külső és az édesen lágy belső rost a rostban (a 37 kalóriás fügében 1 g rost lapul). Lassítja a cukor véráramba kerülését, szemben a hagyományos édességekkel, amelyek azonnal az egekbe emelik a vércukorszintet.

A nagyobb hatásért: feledz meg a fügéket, rakd egy tálkába és adj hozzá fehérjét, egy kis kecskesajtot és egy szem diót.

35620622 - organic breakfast quinoa with nuts milk and berries

Zabkása

A zabpehely csodás telítő tulajdonságát magas rosttartalmának köszönheti, és annak a különleges képességének, hogy magába szívja a folyadékot, akár egy szivacs. Amikor vízben vagy tejben megfőzzük, besűrűsödik, és több ideig tart, mire áthalad az emésztőcsatornán, ezáltal sokáig elkerülve az éhségrohamokat. 

A nagyobb hatásért: szórj rá szeletelt mandulát vagy diót! A magvak kiváló rost- és fehérjeforrások, telítetlen zsírsavakban gazdagok és stabilizálják az inzulinszintet.

Bableves

A leves magas víztartalmú étel, azaz nagyon kevés kalória-bevitel mellett telíti a gyomrot. A húsleves alapú bableves különösen jó választás, nagy adag rostot és rezisztens keményítőt (ez egy olyan jó szénhidrát, amely lassítja a cukor véráramba kerülését) tartalmaz, így pillanatok alatt jóllaksz tőle. A gyomorban, a rost és a víz együttese, működésbe hozza a receptorokat, hogy úgy érezd, már egyáltalán nem vagy éhes. Mindez csak 150 kalória egy csészével.

A nagyobb hatásért: ne pakold tele a levest más hozzávalókkal, a bab önmagában elég telítő és kalóriadús. Utálod a leveseket? Szórj babot vagy lencsét a salátádra!

Smoothie

A legtöbb ital nem űzi el az éhséget, de a smoothie kivételnek számít: hamar telít, így a következő étkezésnél kevesebbet tudsz majd enni. Figyelj azonban arra, hogy ne tömd tele cukorral és olyan kalóriadús összetevőkkel, mint a gyümölcslevek és az ízesített szirupok, mert ezeknek csak negatív hatásai vannak az egészségre.

A nagyobb hatásért: tegyél jeget, zsírszegény tejet vagy joghurtot a turmixgépbe, rakj bele gyümölcsöt és dolgozd össze. Próbáld ki az epret (a fagyasztott tökéletes), hihetetlenül alacsony a kalóriatartalma, mivel 92%-a víz, és a banánt, amely rezisztens keményítőben gazdag.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X