Fogyókúra karácsonykor? Lehetséges!

diétaéletmódváltásfogyókúrakarácsonykarácsonyi menüszénhidrátzsírégetés
0 0

Írta:

Mi a helyzet akkor, ha éppen fogyókúrázol karácsonykor? Ne aggódj, tippjeinkkel az ünnepek alatt is tarthatod a diétádat.

Alkohol? Csak óvatosan!

Az alkohol a fogyókúrázók egyik legnagyobb csapdája, amibe bizony sokszor beleesnek. Legyen szó pálinkáról, sörről vagy likőrökről (főleg!) mind-mind kifejezetten hizlaló ital. Sajnos, ha valóban szeretnél megszabadulni a súlyfeleslegedtől, jobb, ha inkább lemondasz róluk. Ha mégsem szeretnél kimaradni a koccintásból, néhány korty száraz pezsgőt vagy bort kortyolgass el.

Tiltólistán a fehér kenyér

Nincs olyan fogyókúra vagy életmódtanács, ami a fehér kenyér fogyasztására ösztönözne. Nem véletlenül: ha sorrendet kellene felállítanunk a leginkább zsírgyarapító ételek közül, a fehér lisztből készült ételek igencsak előkelő helyen végeznének. Ha semmiképpen sem bírod ki nélküle, szerezd be szénhidrát-csökkentett változatát, és ha kell vidd magaddal akkor is, ha vendégségbe mész.

Válogasd meg a köreteidet

A húsételekkel nincs probléma, önmagukban nem okoznak súlygyarapodást, kiváltképp a natúr, sovány húsok (pl. csirke- és pulykamell). Ha azonban nem megfelelő körettel fogyasztod, máris többet fog alattad mutatni a mérleg, mint azt szeretnéd. Ha te vagy anyukád készíted a karácsonyi menüt, akkor legyen előtérben a barna rizs, édesburgonya és a párolt zöldségek. De ha vendégségben csak fehér rizsből és krumpliból készült köretek szerepelnek a menüben, inkább ne fogyassz belőlük.

Mákos guba helyett fogyókúrás desszertek

Igen, a mákos gubáról valóban nagyon nehéz lemondani. De helyette készíthetsz olyan finomságokat, amihez még liszt sem szükséges, a cukrot pedig pótolhatod édesítőszerrel. Nézz szét a receptek között, finomabbnál finomabb gyümölcskelyhek, étcsokoládés, narancsos ínyencségek és szénhidrát-csökkentett lisztből készített sütik közül válogathatsz.

Igyál sok folyadékot

Ilyenkor valahogy az emberek többsége gyakorta elfeledkezik a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék pótlásáról. Pedig nem csak a jó emésztés miatt szükséges, hanem az ezzel szervesen összetartozó fogyás miatt is. Ha nem iszol eleget, az emésztésed is lelassul, ami nem csak rossz közérzethez és betegségekhez vezethet, de még plusz kilókhoz is.

Mozogj

Ennek kellene a karácsony kulcsszavának lennie. Sokszor nem is az étkezés miatt gyarapodik a testsúlyunk, hanem a mozgás hiánya miatt. A finom ételek után, a jó társaságban az ember könnyen lelassul, és kényelmesen lazul a kanapén. Ez szintén nagyon rosszat tesz az emésztésünknek, a kellemetlen teltségérzet ezért tart ki olyan makacsul. Nyugodtan belecsempészhetsz ezekbe a napokba is egy kis testmozgást: játssz a család gyerektagjaival vagy reggelente kezdd a napot futással, és egyből jobban érzed majd magad.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

6 tuti módszer a cukor utáni sóvárgás legyőzésére

Írta:
11 órája 0 0

A kedvenc duplacsokis tortád szülinapra, a nagyi isteni diós bejglije karácsonykor, a hűsítő fagylalt nyaralás alatt, mind-mind olyan édes élvezetek, amit egyenesen bűn lenne kihagyni, diéta ide vagy oda. A probléma ott kezdődik, amikor a cukorfogyasztás napjaink szerves részévé válik, és egyszerűen képtelenek vagyunk nemet mondani az elénk kerülő édességekre.