Egészséges, de hizlaló ételek – vigyázz velük!

diétaegészséges ételételétkezésfogyáshízáshizlalóhizlaló étel
0 0

Írta:

Odafigyelsz a táplálkozásra, mégsem apadnak a kilóid a várt ütemben? Vigyázz, mert az egészséges ételek nem feltétlenül fogyókúrásak, sőt, sok közülük igazi kalóriabomba.

 Ha gyanús, hogy te is ebbe a csapdába estél, olvass tovább, hogy tudd, miket érdemes elkerülni, hogy karcsúbbá válj.

Nem minden nullkalóriás étel egészséges. De nem is fogysz minden egészséges ételtől, hiszen a kettő nem feltétlenül jár kézen fogva egymással. Ha elégedett vagy a testsúlyoddal, nyugodtan ehetsz a felsorolt élelmiszerekből, hiszen sokat teszel így az egészségedért. Ha viszont feltett szándékod, hogy megszabadulsz a pluszkilóktól, bánj csínján az alábbiakkal a fogyókúrád ideje alatt.

Méz

A méz valóságos csodaszer; különösen ebben a meghűléses, náthás időszakban. Gyógyhatásai mindenki számára ismertek, kalóriatartalma azonban igencsak magas. Ha fogyókúrázol, maximum a reggeli teádba tegyél egy kanállal, de a délutáni, késő esti fogyasztása tilos, hiszen kalóriatartalma a cukoréval vetekszik.

Aszalt gyümölcsök

Már a friss gyümölcsökkel is óvatosan kell bánnod, ha diétázol, mert magas cukortartalmuk veszélybe sodorhatják a fogyókúra sikerét. Az aszalt gyümölcsök még veszélyesebbek. Mivel tápanyag – és így cukortartalmuk is –  többszörösen koncentráltabbak frissen szedett társaiknál. A rendszeres aszaltgyümi nassolások előbb-utóbb egészen biztosan megmutatkoznak alakodon.

hizlaloetel2.jpg ()

Olajos magvak

Itt az ősz, és gazdag terítéken kínálja csonthéjas gyümölcseit. A dió, mogyoró, mandula szív- és érrendszerre gyakorolt pozitív hatásairól rengeteget hallottunk már. A testúlycsökkentéssel kapcsolatban már inkább a negatív hatásait említenénk. Mivel tele vannak növényi olajokkal, gyakori fogyasztásukkal annyi energiatöbbletet viszünk szervezetünkbe, hogy ha nem figyelünk, észrevétlenül felszaladhat néhány kiló.

Barna rizs

Magas rost- és ásványianyag-tartalma miatt a barna rizs jóval egészségesebb, mint fehér társa. Mértékkel fogyasztva segíti az anyagcserét, gyorsabban és könnyebben emészthető, lassabban szívódik fel és tovább jóllakottan tart, így hozzájárulhat a súlyvesztéshez. Ha viszont mindennapi táplálkozásunk részét képezi, ne lepődjünk meg, ha a várt fogyás helyett hízást tapasztalunk. Szénhidráttartalma ugyanis nem kedvezőbb, mint a fehér rizsé.

Sajtok

A fogyókúrás menükben igen ritkán találkozunk sajtokkal. Nem véletlenül. Habár kitűnő kálciumforrások, nem sorolhatóak a diétás ételek közé. Zsírtartalmuk az, ami miatt érdemes elkerülni, ha a kitűzött célt mindenáron el szeretnénk érni. Természetesen több sovány sajtféle is sorakozik a boltok polcain, ha semmiképpen sem tudunk lemondani róluk, válasszunk inkább közülük, de a mértékletesség mindig lebegjen a szemünk előtt.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában