Segítség! Elfogyott a motivációm!

coachcoachingmotivációsegítség
0 0

Írta: and

Van egy célod, amit el szeretnél érni? Úgy érzed, megteszel érte mindent, de mégis be kell vallanod,

Van egy célod, amit el szeretnél érni? Úgy érzed, megteszel érte mindent, de mégis be kell vallanod, hogy végig fenntartani a lelkesedésedet olykor igencsak küzdelmes. Néha a jövőn aggodalmaskodsz, néha meg negatív gondolatokkal harcolsz. Ez azt jelenti, hogy elfogyott a motivációd. Mi segítünk, hogy újra visszanyerd!

A motivációvesztést mindenki ismeri. A célunk felé menetelés során mindannyiunkat megtalál a kétség vagy éppen a kétségbeesés. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy az igazán sikeres embereket arról ismerjük fel, hogy ők ilyenkor is töretlenül tovább haladnak a céljaik felé. Vásárhelyi Judit, a Busienss Coach Kft. executive coacha segít abban, hogy te is hozzájuk tartozz!

Rossz cél = motivációhiány

A self-coaching eszközeiről már többször írtunk. Ennek a módszernek a segítségével az életed különböző területein fellépő problémák megoldásain tudsz dolgozni. A self-coaching tulajdonképpen egy remek társ és sorvezető az önismeret útján. Vásárhelyi Judit is azt mondja, hogy remek támaszunk lehet a motivációszerzésnél is. „Önismeret kell ahhoz, hogy reális célt tudj kitűzni magad elé. Hogy milyen a reális cél? Megvalósítható! Ha elérhetetlen cél után vágyakozol, vagy túl gyorsan akarod elérni a célod, akkor folyamatosan kudarcélmény fog érni. Gondold végig, hogy mennyire megvalósítható a célod, és oszd kisebb lépésekre a hozzá vezető utat. A kisebb célokat könnyebb teljesíteni, így folyamatosan sikerélmény ér, és nem fogy el a motivációd!”

A siker az akarat diadala

allas2.jpg ()Ha megvan a reális célod, a következő lépés, hogy feltedd magadnak a kérdést, hogy mi mindent vagy hajlandó megtenni érte? A jó célválasztást és a motivációt az jelzi, ha erre a kérdésre az a válaszod, hogy bármit! Mert előfordulhat, hogy szeretnél valamit, de nem minden áron. Ha ez így van, akkor könnyen előfordulhat, hogy elveszted a motivációd. Vásárhelyi Judit is arra buzdít, hogy olyan célt válassz, ami számodra igazán attraktív. „A vonzó célok segítenek a motiváció fenntartásában. Ha mégis elakadsz valahol a célod elérése közben, ne restellj segítséget kérni. Ha a barátaid és az ismerőseid tudják, milyen fontos neked az álmod megvalósítása, akkor segíteni fognak neked abban, hogy valóra tudd váltani. Az elakadásnál segíthet a listázás is. Írd fel egy papírra, hogy miben akadtál el, és írj mellé egy listát, amiben felsorolod, hogy mi az, ami segíthetne az akadály elhárításában. Ez a módszer azért hasznos, mert rögtön láthatóvá teszi, honnan várhatsz támogatást.”

Keresd meg az erősségeidet!

A célodra fókuszálva elvesztheted a motivációdat akkor is, ha csak azzal vagy elfoglalva, amit meg akarsz szerezni. Ilyenkor az elméd elkezdhet magyarázatokat gyártani, hogy miért nem kaptad meg máris. Ennek a veszélyeit Judit szerint a következőképpen tudod kiküszöbölni: „Ha sokat merengsz azon, hogy miért nem éred el hamar a célodat, akkor ebből hamar születhetnek negatív gondolatok: a múltbéli kudarcok képei, felelevenített gyengeségeid árnyai. Ilyenkor gyakori az, hogy elkezdesz irigykedni azokra, akik már elérték az általad kitűzött célt, és önigazolásokat gyártasz, hogy neked miért nem sikerülhet. Így hamar elillanhat az önbizalom és a motiváció. A legjobb, amit ilyenkor tehetsz, hogy megvizsgálod, mi minden van máris az életedben, ami pozitív. Listázd ki erősségeidet, idézd fel múltbéli sikereidet. Ez hozzásegít ahhoz, hogy kompetensnek és sikeresnek érezd magad, ezzel emelve önbizalmad és a motivációd szintjét.”

Ha el tudod képzelni…

Az egyik népszerű motivációs idézet szerint, amit el tudsz képzelni, azt meg is tudod valósítani. A képzelőerő valóban teremtő erővel bírhat célod elérésében. Judit is azt vallja, hogy a képzelőerő fontos eszköze a boldogulásodnak. „Amikor meg akarsz valósítani valamit, amit elképzeltél, akkor jó eséllyel akadályokba fogsz ütközni. Minél nagyobb az eltérés az aktuális valóság és az elképzelésed között, annál nagyobbak lesznek az akadályok. És itt kap szerepet a képzelőerő. Minél szilárdabbá tudod tenni az elképzelésedet, annál jobbak az esélyeid, hogy legyőzd az akadályokat, hogy megtörd a valóság ellenállását és olyanra formáld, amilyennek elképzelted.” Tulajdonképpen ezt nevezhetjük kitartásnak is, hiszen az nem más, mint elképzelések megszilárdítása. Elképzelni valamit nem nehéz. A kérdés, hogy mi történik ezzel az elképzeléssel, amikor ütközteted a fizikai valósággal. Ha gyenge, akkor meg fog semmisülni. Ha szilárd és erős, akkor van esélye arra, hogy legyőzze a valóságot. Judit azt tanácsolja, hogy ebben az esetben sem kell görcsölni, erőlködni, csak újra és újra elképzelni. Ha segít, le is írhatod, ami a fejedben van. Tedd el a fiókodba, és vedd elő két-három naponta, és finomíts rajta. Ha visszanyered belőle az ösztönző erőt, akkor már nincs más hátra, mint kihasználni a friss motivációt és engedni, hogy az a céljaidig repítsen!

Ha szeretnél a motivációról, és a motivációszerzési trükkökről többet tanulni, akkor ezen a kurzuson megteheted.


További cikkeink a témában