Főoldal > wellness > Így szabadulj meg a kínzó derékfájástól!

Így szabadulj meg a kínzó derékfájástól!

derékderékfájásegészségfájdalomgyakorlatháthátfájásjógatest
0 0

Írta:

Ne sajnáld az időt a deréki és a háti szakasz nyújtásától, ugyanis már csupán 3 gyakorlat elvégzésével búcsút inthetsz a kellemetlen és állandóan jelen levő fájdalomnak.

Pár perces gyakorlatsorral az alsó háttájéki fájdalmak ellen

A derékfájás korántsem olyan ritka, mint gondolod, az emberek körülbelül 80%-a szenved tőle. A legkritikusabb terület a gerinc és a medence találkozása, a sok ülés hatására ugyanis a csípőhajlító izmok megrövidülnek. Ennek következményeként a medence előreesik, eltolva az alsó háti szakaszt is. A számítógép előtt ülve töltött hosszú órák eredményeként a hát izmai elgyengülnek, és egyre többször tapasztalod majd, hogy fáj a hátad alsó része. A deréktáji fájdalomhoz gyakran társul a gerinc melletti izmok merevsége is.

Bár a munkádon valószínűleg nem tudsz változtatni, a tudatos testtartás, a rendszeres szünetek felállással és a nyújtógyakorlatok garantáltan segíteni fognak. Ha azonban a fájdalom túlzott mértékű, vagy egészen a lábadig sugárzik, mindenképp keress fel az orvosod.

1. gyakorlat: cica hát – kutya hát

A gerinc nyújtására a legjobb gyakorlat a leginkább cica hát – kutya hát néven ismert. Helyezkedj el négykézláb úgy, hogy a csuklóid közvetlenül a vállaid alatt helyezkedjenek el. Lassan domborítsd és homorítsd a hátad egymás után fél percig. A két helyzet között finoman hullámozz, érezve az izmok munkáját csigolyáról csigolyára.

2. gyakorlat: gyermekpóz (child póz)

Ez a jógagyakorlat kiválóan nyújtja a hát izmait, ezért érdemes mindennap elvégezni, különösen ülőmunka után. A feladat közben kizárólag a fájdalommentes határon belül dolgozol majd. Vedd fel most is a négykézláb kiinduló helyzetet, majd ebből közelítsd a feneked a sarkadhoz. A normál child pózhoz (Balasana) képest nyúlj előrébb a kezekkel, a hátad pedig legyen kicsit egyenesebb. Tartsd meg ez a testhelyzetet, hagyd megpihenni a hátad, majd, ha jólesik, végezd el még párszor a nyújtást a kezdő pozícióból.

Beautiful sporty fit yogini woman practices yoga asana balasana (child's pose) - resting pose or counter asana for many asanas in studio

3. gyakorlat: felfelé néző kutya póz

A következő gyakorlatban az előző child pózból a törzs- és a hasizmok erejével gördülj előre, egészen felfelé néző kutya pózba. Ez a póz nemcsak a has-, hanem a hát izmait is kiválóan megnyújtja. Tartsd meg ezt a testhelyzetet, majd térj vissza a kiinduló gyermekpózba.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

illatokkatie loxton

Kapcsolj tavaszi üzemmódra!

Írta:
4 napja 0 0

Hónapokon keresztül uralta a szürke és hideg időjárás a mindennapjainkat, de most úgy tűnik, ennek végre búcsút mondhatunk. Bár még hűvösek a reggelek, de a tavasz első napsugarai egyre többször mutatják meg magukat, így itt az idő, hogy mi is újra lendületbe kerüljünk. Íme néhány tipp, amellyel elkezdhetünk hangolódni az újjászületés időszakára.

egészségmegőrzésjód

Jód: barát vagy ellenség pajzsmirigyzavar esetén?

Írta:
4 napja 0 0

A jód igen fontos anyag a pajzsmirigy egészséges működése szempontjából, így sokan úgy gondolják, a szerv bármely problémája esetén csak jót tehetnek vele, ha pluszban beviszik, pl.étrendkiegészítő formájában vagy várandós vitamin egyik alkotójaként. Dr. Békési Gábor PhD, a Budai Endokrinközpont pajzsmirigy specialistája elárulja, vajon a jód tényleg használ, vagy inkább árt pajzsmirigyzavarok fennállásakor.