Főoldal > wellness > 8 tuti tipp az immunrendszer természetes megerősítéséhez

8 tuti tipp az immunrendszer természetes megerősítéséhez

ásványi anyagbetegségegészségétkezésgyógyulásimmunrendszerszervezettestvitamin
0 0

Írta:

Az egészséges étrend, a finomított cukor és a feldolgozott élelmiszerek kerülése a leghatásosabb módja az immunrendszer támogatásának, és természetesen a rendszeres testmozgásról sem feledkezhetünk meg.

Sajnos azonban vannak olyan időszakok, amikor ez a törődés nem elég a szervezetünk számára. A környezetünk ugyanis tele van különböző káros anyagokkal és mérgekkel, amelyek miatt extra óvintézkedésekre van szükségünk.

Probiotikumok

A jótékony baktériumok támogatják az emésztést, felveszik a harcot a káros organizmusokkal és serkentik az immunrendszer működését. Figyelembe véve, hogy az immunrendszer 70%-a a bélrendszerben található, a probiotikus baktériumok egyensúlya nélkülözhetetlen az immunrendszer védelméhez. Probiotikumban gazdag étel a kombucha, a savanyú káposzta és a kefir, de ha felborul az egyensúly, akkor táplálék-kiegészítő fogyasztása is javasolt.

Organikus oregánó olaj

Az oregánó olaj az egyik leggazdagabb olaj antioxidánsban, jótékony hatása van az immunrendszerre, védve azt a veszélyes organizmusoktól. Csodás hatását carvacrol nevű összetevőjének köszönheti, amely hatékonyan támogatja a jótékony baktériumok egészséges egyensúlyát.

Ezüstkolloid

Az ezüstkolloid az immunrendszer második védelmezőjeként óv a mikrobáktól és a káros organizmusoktól. Extra pajzsként nemcsak tehermentesíti az immunrendszert, de támogatja az általános egészséget is.

Tisztított víz organikus almaecettel

A bio almaecet tisztított vízzel hígítva kitűnő immunrendszer erősítő. A nyers almaecet tele van enzimekkel és jótékony baktériumokkal, amelyek gondoskodnak a bélrendszer egyensúlyáról. 1-2 evőkanál bio almaecetet hígíts fel 2,5 dl tisztított vízzel, és fogyaszd rendszeresen, lehetőleg szívószállal, hogy az almaecet savai ne érintkezzenek a fogaiddal.  

dvit2.jpg ()

Stresszcsökkentés

Az érzelmi, a mentális és a fizikai stressz éveket öregít, és az immunrendszert is gyengíti. A kutatók bebizonyították, hogy az immunrendszer aktivitása drasztikusan csökken stresszes időszakokban. Hogy a szervezeted erős maradjon, találj magadnak hatékony stresszűző módszereket. Bár a stressz sajnos az életünk részévé vált, és nem lehet teljesen elkerülni, a meditáció, a testmozgás és az egészséges evés segít legyőzni.

Gyümölcs- és zöldséglevek

A legjobb módja, hogy hatékonyan gondoskodj az egészségedről, a nyers zöldség- és gyümölcslevek rendszeres fogyasztása. A szükséges tápanyagok és antioxidánsok a sejtekhez így koncentráltan és frissen jutnak el. Mindegyik vitaminturmixba tegyél leveles zöldeket, mert igazi C-vitamin bombák, amely az immunerősítés kulcsa. 

D-vitamin

A D-vitamin, vagy más nevén napfény vitamin szintén nagyszerű immunerősítő. Valójában a D-vitamin hiány szoros összefüggésbe hozható az immunrendszer legyengülésével. A napfényen töltött idő a legjobb módja, hogy beindítsuk a szervezet D-vitamin termelődését, de sajnos nem mindig elérhető. Ezekben az időszakokban ajánlott táplálék-kiegészítőt szedni. Bizonyosodj meg róla, hogy D3-vitamint viszel be D2 helyett.

Kurkuma

A sárga fűszert leginkább csak az indai konyha használja, pedig a kurkumának számtalan jótékony hatása van az emberi szervezetre. Kimagasló antioxidáns tartalma véd a szabadgyökök károsító hatásától. Ráadásul néhány tanulmányból az is világosan kiderült, hogy a kurkuma aktív összetevője, a kurkumin támogatja a T és a B- sejtek tevékenységét. Ez az immunserkentő hatása hatékonyan védi a szervezetet a veszélyes vírusoktól, a gombáktól és a patogén baktériumoktól. Tegyél fél-egy teáskanál kurkumát az ételeidhez, vagy ha nem szereted az ízét, akkor magas minőségű táplálék-kiegészítővel pótold.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

károsképernyő

Mennyire károsítja a szemünket a képernyő?

Írta:
tegnap 0 0

A Nielsen legfrissebb, a napokban közzétett felmérése szerint egy magyar felnőtt átlagosan 10,4 órát tölt el a képernyő előtt naponta, és 88 százalék tudja is, hogy ez nem feltétlenül jó a szemnek. Sokan végzik munkájukat monitor előtt, és esténként a tévé elé ülve pihennek. A múlt század óta globálisan és drasztikus mértékben terjed a rövidlátás, ami kis odafigyeléssel elkerülhető – hívja fel a figyelmet Dr. Nagymihály Attila, a Budai Szemészeti Központ szemész szakorvosa.