Főoldal > wellness > Ezek a legjobb C-vitamin források

Ezek a legjobb C-vitamin források

áfonyaC-vitamincsipkebogyóegészséggyümölcsimmunrendszerpaprikaribizli
0 0

Írta:

A C-vitamin az egyik legszükségesebb vitaminunk, amit – a többi élőlénnyel ellentétben – szervezetünk nem tud előállítani, így saját magunknak kell gondoskodni a megfelelő pótlásról. A vitaminkészítmények helyett válaszd te is inkább természetes forrásait.

Csipkebogyó

Hazánk legnépszerűbb C-vitamin forrása a csipkebogyó. Nem csak hemzseg a vitamintól, de emellett nagyon ízletes, könnyen hozzáférhető növényről van szó. Ősszel bárki szedhet a bokrokról, hiszen rengeteg növény él szabadon. Ha lemaradtál a csipkebogyó-szüretről, nem kell elkeseredned, gyógyszertárakban is beszerezhetőek a szárított gyümölcsök. Ilyenkor télen különösen ajánlott a csipkebogyótea mindennapos fogyasztása.

Homoktövis

A homoktövis hazánk legmagasabb C-vitamin tartalmával rendelkező növénye. Valóságos vitaminbomba, és már napi két pohár homoktövislé megfelelő védelmet ad a szervezet számára, még az ilyen vírusokkal, fertőzésekkel teli időszakban is. Szokj rá te is, hogy minél egészségesebb és fittebb maradj.

Paprika

Magyar emberként téged sem érhet meglepetésképpen, hogy a paprika fogyasztása kiemelkedő jelentőséggel bír, hiszen tele van C-vitaminnal. Ahhoz, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin hasznosuljon a szervezetedben, fontos, hogy nyersen fogyaszd. A zöld és a piros paprika egyaránt szuper C-vitamin forrás, egyél többet belőle te is!

40036748 - assorted colorful varieties of hot and sweet peppers sitting on table with cutting board, yellowe napkin and blue plate

Áfonya

Ha ettél már friss áfonyát, akkor valószínűleg már a gyümölcs nevének hallatán is szó szerint összefut a nyál a szádban. Ez a fanyar, savanykás íz miatt történik, ami pedig a benne rejlő sok-sok C-vitaminnak köszönhető. A fekete és vörös áfonyában van a legtöbb, ezért fogyassz belőlük minél többet. Ha nyersen nem jutsz hozzá, aszalva bármikor megtalálod a boltok polcain.

Savanyú káposzta

A savanyú káposzta akkor hat legpozitívabban az immunrendszerre, ha savanyított formájában, nem túlfőzve fogyasztod. A kismamák kedvence, ami nem csoda, hiszen a benne lévő vitamintartalom különösen fontos a számukra. Nem csak C-vitamin tartalmának köszönhető, hogy támogatja a szervezet ellenálló képességét, hanem probiotikum-tartalma is jelentős.

Fekete ribizli

Ez a savanykás ízű gyümölcs egyre nagyobb népszerűségnek örvend már csak a magas vitamintartalma miatt is. Érdemes minél többet enni belőle, hiszen kiváló C-vitamin forrás, és mindemellett rendkívül finom ízű gyümölcs is. Még sosem ettél? Itt az ideje, hogy megkóstold. Garantáltan függővé válsz tőle.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

íznátrium

4 ok, amiért sós ízre vágyhatsz

Írta:
18 órája 0 0

Míg egyesek ölni tudnának a csokitortáért, addig mások teljes lelki nyugalommal végignézik, ahogy a másik befal belőle egy (vagy több) szeletet. Ugyanúgy, ahogy vannak édesszájúak, vannak, akik inkább a sós ízeket részesítik előnyben. Na de miért, és mikor vágysz inkább a sósra, mint az édesre?