Főoldal > wellness > Ezért szuperegészséges a kivi

Ezért szuperegészséges a kivi

C-vitaminegészséggyümölcsimmunrendszerkivirostvitamin
0 0

Írta:

Télen is gyakran tör rád a „gyümölcséhség”, az almát viszont már nagyon unod? Szerencsére a citrusfélékben ilyenkor is bízhatsz, hiszen valóságos vitaminbombák, sőt, a kivi valóságos csodaszer, ha rendszeresen fogyasztod.

Csökkenti a vérnyomást

A magas vérnyomás sajnos egyre gyakrabban veszélyezteti a fiatalabb korosztályt is, amiért elsősorban a helytelen életmód és a rengeteg stressz okolható. Szerencsére nem kell rögtön a pirulák után nyúlni, orvosi felügyelet mellett érdemes először természetes módszereket is kipróbálni. Aki például rendszeresen fogyaszt kivit, annak vérnyomása normalizálódik, így nem csak sokkal egészségesebbé, de energikusabbá is válik.

Csökkenti az elhízás kockázatát

Kutatások kimutatták, hogy a kivi még az elhízás kockázatát is képes csökkenteni. Ez elsősorban a kivi magas rosttartalmának köszönhető, hiszen a székrekedés kiváló ellenszere a rostdús táplálkozás, ami pedig az anyagcsere-folyamatokat is felgyorsítja. Ez azonban nem csak a külső miatt fontos, a túlsúly ugyanis növeli a cukorbetegség, szív- és keringési problémák, de még a rák kialakulásának kockázatát is.

36428693 - healthy green smoothie with spinach and kiwi in a jar mug with checkered cloth against wood

Pihentetőbb alvást biztosít

Nincs is jobb nasi a kivinél, pláne annak, aki nehezen szenderül álomba. Szerencsére az altatók mellett vannak kíméletesebb megoldások is, például rágcsálj el egy-egy kivit esténként. Ez a zöld finomság ugyanis nem csak feltölti a szervezetedet C-vitaminnal, de mindemellett még a gyors elalvást és a nyugodt, mély és pihentető alvást is biztosítja számodra.

Megőrzi a szív egészségét

Magas rost- és káliumtartalma miatt a kivi rendszeres fogyasztásától még a szív egészségének megőrzését is remélhetjük. Természetesen a helytelen életmód káros hatásait nem úszhatjuk meg annyival, hogy ezentúl több kivit eszünk, de például a szívre káros nátrium hatásait a magas káliumtartalom remekül ellensúlyozza, így a sós ételek sem kerülnek feltétlenül tiltólistára.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában