Főoldal > wellness > Ezért akarsz mindig sósat enni!

Ezért akarsz mindig sósat enni!

ásványi anyagegészségsóbevitelsóháztartássós ízvitamin
0 0

Írta:

Van, aki inkább édesszájú, míg más kifejezetten a sós ízeket kívánja. Ez egy bizonyos határokon belül nem kóros, ám érdemes odafigyelned, ha a kívánósságod már saját bevallásod szerint is problémás.

Káliumhiány

Ha folyton sósra vágysz, és a sütemények és csokik látványa a legkisebb mértékben sem kavar fel, lehetséges, hogy káliumhiányban szenvedsz. Ez még bajokat is okozhat, hiszen a kálium fontos szerepet játszik a sejtek megfelelő működésének biztosításában. A legjobb megoldás mégsem az, ha túlsózod az ételeidet, vagy kilószámra habzsolod a chipset. Fogyassz minél több káliumban gazdag ételt, így például érdemes minél több nyers zöldséget és gyümölcsöt enned, hogy helyrebillentsd káliumháztartásodat.

Nátriumhiány

Nem csak kálium-, de nátriumhiányra is utalhat, ha folyton folyvást rácsálnál valami sósat, és az ételeidet automatikusan megsózod anélkül, hogy megkóstolnád. A nátrium fő funkciója a szervezet só-víz háztartásának egyensúlyának fenntartása. A káliumhoz hasonlóan nátrium is szinte mindenben megtalálható, de elsősorban az állati eredetű élelmiszerekben tartalmazzák nagyobb mennyiségben.

Nem vagy édesszájú

Ízlések és pofonok – tartja a mondás, és ez abszolút igaz a táplálkozásra is. Van, aki az édességekért rajong, más a csípős ételekért jön lázba, megint más a sósabb ízeket részesíti előnyben. Ez még nem biztos, hogy bajt jelez, vagy bármilyen hiányállapotot, egész egyszerűen mindenkinek más az ízlése. Onnan tudod megállapítani, hogy valami zavar lehet szervezeted működésében, ha szinte egyik napról a másikra teljesen más ízekre vágysz, illetve ugyanazon ízvilágú élelmiszerek többszörösét is képes lennél magadhoz venni.

52004153 - salt. coarse grained sea salt on granite - concrete  stone background with vintage spoon and wooden bowl.

Pszichés problémáid vannak

Ha már a tévé elé képtelen vagy valamiféle rágcsa nélkül leülni – legyen az akár édesség vagy sós ropogtatnivaló – könnyen előfordulhat, hogy valamiféle kisebb-nagyobb lelki traumát igyekszel így feloldani. Ha stresszes életet élsz, szorongósabb típus vagy, vagy egész egyszerűen csak nehéz periódusát éled ez életednek, könnyen eshetsz abba a csapdába, hogy nasikkal próbálod vigasztalni magadat. Jobban teszed, ha inkább megtalálod a probléma gyökerét, hogy minél hamarabb kikecmereghess a kátyúból – méghozzá pluszkilók nélkül.

Tipp: Ropogtasd ezeket, ha sósra vágysz

Szervezetedet könnyen be tudod csapni, ha ugyanúgy rágcsálsz ugyan bizonyos megszokott tevékenységek közben, csupán odafigyelsz arra, hogy mit. Tökéletes választás például, ha olajos magvakat eszegetsz. A dió, mandula, mogyoró, kesudió nemcsak egészségesek, de még ha a sózatlan változatot választod, akkor is hasonló az élmény, mintha chipset majszolnál. De ha friss zöldségszeletkéket zöldfűszeres, fokhagymás joghurtba mártogatsz, szintén összekötheted a kellemeset a hasznossal.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

sport

Európai Sporthét: tizenkétmillió európait mozgatott meg (X)

Írta:
3 napja 0 0

Aggasztó eredmények születtek már a 2010-es évek elején is az Európai Unióban a mozgáshiánnyal összefüggő népegészségügyi adatokkal kapcsolatban. Az egyre nagyobb mértékű mozgáshiánynak ugyanis mind nagyobb jelentőségű egészségkárosító hatása van. Európában az ebből fakadó betegségek a negyedik leggyakoribb halálozási okot jelentik – indokolta meg az Európai Sporthét megszületésének szükségességét Horváth Szabolcs. Az Európai Sporthét és az idén először megrendezett #Beactive Night eredményeit ismertető fórumon a Magyar Sportok Házában a minap az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportért felelős biztosa, Navracsics Tibor kabinetjének tagja elmondta: a 2015-ben indult Európai Sporthét az egyik válasz a fent említett problémákra.