Főoldal > wellness > 8 hatásos módszer a horkolás ellen

8 hatásos módszer a horkolás ellen

alváséjszakahorkoláslégzésorrpihenés
0 0

Írta:

Állandóan horkol a párod? Minden éjjel felkelsz a szuszogására? A következő horkolásgátló tippjeinkkel megkönnyítjük az alvást neked – és neki is!

Egy friss kutatás szerint 10 amerikai nőből legalább egy szenved a párja éjszakánkénti horkolása miatt.  Ha te sem tudsz nyugodtan aludni, vessétek be a következő praktikákat a pároddal – a siker garantált!

1. Forró fürdő

Alvás közben a szájon, illetve az orron át vett levegő képes beszorulni és megütközni a torokban, ami kellemetlen hangot adhat ki – ez egyébként nappal, ébrenlét közben nem fordulhat elő. A horkolás elkerülése végett az elalvás előtt érdemes egy forró fürdőt venni, amihez a sószappan és a sófürdők használatát is egyaránt ajánljuk, ezek ugyanis kitisztítják a légutakat és megkönnyítik a légzést!

2. Kényelem

A Nemzetközi Alvásszakértői Intézet szerint némely pozíciók (például a háton fekvés) a torokhoz szoríthatják szájpadlást és a nyelvet, a kiáramló levegő pedig zavaró hangot adhat ki, amit horkolásnak nevezünk. A szakértők szerint az optimális alvópozíció a horkolás elkerülése érdekében az oldalt fekvés, amelyet akár testhosszúságú párnákkal is kényelmesebbé tudunk tenni.

3. Hidratálás

Amikor dehidratált valaki, a torka könnyebben kiszárad, a légutai pedig percek alatt képesek eldugulni – többek között, ezért nagyobb a horkolásra való hajlam náthásan, influenzásan. Hogy ezt elkerüld, mindig igyál elegendő folyadékot! A Nemzetközi Egészségügyi Szervezet például a nőknek napi 2,5 liter víz fogyasztását, férfiaknak pedig napi 3 litert ajánl.

4. Takarítás

Az idejét sem tudod mikor takarítottál utoljára? Van egy rossz hírünk! A pormacskák is horkolást tudnak okozni, főleg ha az ágyneműdet és a párnahuzatodat csak néha-néha cseréled ki: a textilfelületeteken megtapadó allergéneket és baktériumokat alvás közben könnyen be lehet lélegezni, ezért különösen fontos, hogy legalább havonta kétszer lecseréld a teljes ágynemű szettedet!

53952995 - snoring man and young woman. couple sleeping in bed.

5. Alkoholtiltalom

A szeszes italok fogyasztása bizonyítottan ellazítja az izmokat – ez alól a torok és a garat környékén található izmok sem kivételek, ezért lefekvés előtt négy órával már ne igyál semmilyen alkoholt!

6. Párologtatás

Ha kis hálószobában alszol, nagy rá az esély, hogy szellőztetés nélkül száraz levegő van a helyiségben – ez könnyen irritálhatja az orr- és a szájnyálkahártyát, ami köhögéshez és horkoláshoz is vezethet. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, tegyél az ágyad mellé egy párologtató készüléket, főzz forró kamillateát és hagyd gőzölögni a szobádban, vagy minden elalvás előtt levegőztess egy jó nagyot!

7. Orrspray

Ha a horkolást nem ezek a tényezők okozzák, érdemes kivizsgáltatni magad egy fül-orr-gégész szakorvosnál: lehet, hogy orrsövényferdülés áll a háttérben! Ettől a kellemetlenségtől csak műtét után lehet véglegesen megszabadulni, ha azonban csak kis mértékben vagy érintett, az orrspray-k is segíthetnek a könnyebb légzés és a horkolásmentes éjszakák elérése érdekében.

8. Technológia

Ha az orrspray sem segít, a műtét pedig nem jön szóba, érdemes egy kicsit böngészni az interneten: meg fogsz lepődni, mennyi horkolásgátló kütyüt találtak már fel a szakértők! Vannak már különböző orrcsipeszek, orrtapaszok, légzéskönnyítő készülékek, speciális párnák és maszkok a horkolás ellen, a legújabb fejlesztések között pedig már a horkolás hangját kiszűrő zajmentesítő gép is szerepel.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában