Főoldal > wellness > 10 jel, hogy krónikus stresszben szenvedsz

10 jel, hogy krónikus stresszben szenvedsz

egészségfájdalomfáradtságfejfájásfeszültséghasfájásidegességmunkastressz
0 0

Írta:

A hétfőkkel nem nagyon van kibékülve senki, nem túl nagy kedvvel megyünk be a melóhelyre hét elején, de ha az alábbi tüneteket tapasztalod magadon, sanszos, hogy te is krónikus stressztől szenvedsz.

Most megtudhatod, melyek az állandó stressz kellemetlen tünetei, illetve hogyan enyhítheted őket.

1. Hétvégi fejfájás

Hétvégén a stressz mértéke csökkenhet, így a stresszhormon termelése is, ami migrénhez vezethet. Hogy ezt elkerüld, igyekezz hétvégén se túlságosan eltérni a napi ritmusodtól, így nem túl későn felkelni, illetve megfelelő időpontokban étkezni.

2. Fájdalmas görcsök

Az állandó stresszben élő nőknél jóval gyakrabban fordul elő fájdalmas görcsökkel járó menstruáció, mint nyugisabb társaiknál. Ezért a stresszhormon által kiváltott egyensúlyhiány lehet a felelős. A mozgás ebben is segíthet, lenyugtat, és csökkenti a stresszhormon termelését is.

3. Állkapocsfájdalom

Folyamatos stresszben gyakran előfordul az éjszakai fogcsikorgatás, melynek eredménye nappal az állkapocsban jelentkező fájdalom. Érdemes ilyenkor felkeresni a fogászodat, aki harapásemelővel, fogvédő sínnel tud segíteni a problémán.

4. Furcsa álmok

Alaphelyzetben az álmok kellemesebbé válnak, melyek után frissebben ébredsz reggel, de stresszes állapotban gyakran felébredhetsz éjszaka, megszakítva ezt a folyamatot, ez pedig furcsa, zavaros álmokhoz vezethet. Hogy meglegyen a megszakítás nélküli 7-8 óra alvás, kerüld az esti koffein- és alkoholfogyasztást, melyek szintén közrejátszhatnak a zavaros álmok létrejöttében.

5. Vérző íny

A stresszhormon magas kortizoltartalma gyengíti az immunrendszert, könnyebben elszaporodnak a baktériumok  az ínyedben, mely vérzéssel járhat együtt. Ha hosszú órákat dolgozol egyhuzamban, és még enni is az asztalodnál eszel, mindenképp ugorj ki legalább pár percre fogat mosni, hogy eltávolítsd az étel által bevitt baktériumokat a fogaidról és az ínyedről.

51955442 - strong headache during work at the office

6. Pattanások

A stressz növeli a pattanások és aknék kialakulásának kockázatát. A bőröd tisztítsd meg szalicilsavas arctisztítóval, majd kend be hidratálókrémmel, hogy ne legyen túl száraz. Ha egy hét alatt nem tapasztalsz változást, érdemes felkeresned egy bőrgyógyászt, mert lehet, bőrödnek komolyabb kezelésre lesz szüksége.

7. Édesszájúság

Sokan a női hormonokat vádolják a hirtelen fellépő csokiéhség miatt. Nem ritka ez menstruáció alatt, illetve változókorban, de ha egyik esetben sem vagy érintett, sanszos, hogy a stresszhormon váltja ki nálad az ellenállhatatlan vágyat az édességek iránt.

8. Viszkető bőr

Stresszes embereknél körülbelül kétszer akkora gyakorisággal fordul elő bőrviszketés. Már maga a bőrviszketés is idegesítő jelenség, de emögött olyan bőrbetegségek is állhatnak, mint dermatitisz, ekcéma vagy pikkelysömör, mely mindenképp orvosi kezelést igényel.

9. Durva allergiás tünetek

Ha allergiás vagy, és ráadásul napjaid stresszben telnek, esélyes, hogy a megszokottnál súlyosabb, illetve több allergiás reakciót produkálsz a megszokottnál. A stresszhormonok ugyanis felerősíthetik az allergiás reakciókat. A stressz csökkentésén kívül érdemes felkeresned egy allergológust, aki segít az allergiás tüneteid enyhítésében.

10. Hasfájás

Bár még mindig nem egészen tisztázott mi a pontos kapcsolat a stressz és a hasfájás között, a kutatók úgy vélik, hogy a belek és az agy közös idegpályái lehetnek a felelősek a dologban. Mikor az agy reagál a stresszre, a belek is bekapcsolódnak. A fájdalom enyhítésére javasolt a meditáció és a testmozgás. Viszont, ha a fájdalom gyakori és fájdalmas, érdemes letesztelni, hogy nincs-e esetleg ételallergiád, laktóz-intoleranciád, irritábilis bélszindrómád, netán fekélyed.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

baktériumbetegség

5 tipp felfázás ellen

Írta:
tegnap 0 0

Ha sűrűn jársz a mosdóba, amit csípő, égő fájdalmas érzés kísér, akkor nagy rá az esély, hogy felfáztál. Ha fáztál már fel, akkor tudod, hogy nagyon könnyen megtörténik a baj, ami aztán hetekig kínozhat. Íme, néhány tipp, hogy megelőzd a felfázást!