Főoldal > wellness > Zsírt pusztíts, ne izmot!

Zsírt pusztíts, ne izmot!

alakformálásedzésfehérjefogyásizomizomépítésmozgássporttestzsírégetés
0 0

Írta:

Végre elérted a célodat, és tiéd a hőn áhított álomalak: az izmos és tónusos test. Vannak azonban olyan szokások, amelyeket jobb, ha elkerülsz, mert egyébként könnyen tönkreteheted tökéletes alakodat.

Nem eszel sportolás után

Nagy hibát vétesz, ha a kalóriacsökkentésre hivatkozva nem eszel sportolás után. Az odáig rendben van, hogy sportolás közben egy csomó kalória elégetésre kerül, de attól nem fogsz gyorsabban fogyni, ha nem táplálkozol megfelelően. Sőt, ha hagyod lezuhannia  vércukorszint-értékedet, többet ártasz alakodnak, mint gondolnád. A cél egyébként is az, hogy a zsírsejtek izomsejtekké alakuljanak, csak ekkor lesz szép, formás a test. Ha edzés után nem juttatod szervezetedet, izmaidat megfelelő tápanyaghoz, nem fognak megmaradni, növekedni.

Csak kardiózol

A kardió típusú mozgásformák nagyon fontos szerepet játszanak a test és a lélek egészsége szempontjából egyaránt. Ha nem is a fogyás az elsődleges célod, akkor is érdemes legalább heti egy-két alkalommal beiktatnod a napjaidba. Ha azonban emellett nem csinálsz erősítő, súlyzós gyakorlatokat, akkor izmaid nem fejlődnek, illetve igen gyorsan „eltűnnek”. Jó megoldás, ha a kardióedzést kiegészíted néhány erősítő gyakorlattal, de az is célravezető, ha egyik nap aerob mozgásformát végzel, másik nap pedig súlyzós mozgásformákat.

19263609 - strong woman is training with barbells

Nem hagysz időt a regenerálódásra

Az izmoknak nem csak megfelelő mozgásformára és tápanyagra van szükségük a növekedéshez, hanem megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre is. Ha ezt nem tartod szem előtt, ne csodálkozz, ha izomtömeged szemmel láthatóan csökken, vagy nem fejlődik megfelelő ütemben. A napi 7-8 óra alvás kötelező, de ha alkalmad adódik egy-egy fél órás délutáni szunyókálásra, az is csodákra képes. Valamint az edzések közti  pihenőnapokról sem érdemes megfeledkezned.

Nem fogyasztasz elég fehérjét

Az már tiszta, hogy enni kell sportolás után, a kérdés már csak az, hogy mit. A finomított cukrot, lisztet kerüld, helyette fogyassz sok nyers zöldséget és gyümölcsöt, valamint fehérjedús ételeket. A fehérje ugyanis táplálja az izmokat, nélküle nem épülnek be a szervezetbe megfelelően. Ha edzés után tejtermékeket, sovány húsokat, tojásból készült fogásokat eszel, kidolgozott izmaid megmaradnak, sőt még kerekebbé válnak. Ha nincs időd nagy lakomát csapni, legalább egy fehérje shake-t hörpints fel sportolást követően.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

baktériumbetegség

5 tipp felfázás ellen

Írta:
tegnap 0 0

Ha sűrűn jársz a mosdóba, amit csípő, égő fájdalmas érzés kísér, akkor nagy rá az esély, hogy felfáztál. Ha fáztál már fel, akkor tudod, hogy nagyon könnyen megtörténik a baj, ami aztán hetekig kínozhat. Íme, néhány tipp, hogy megelőzd a felfázást!