Főoldal > wellness > 5 étel, ami mellben erősít

5 étel, ami mellben erősít

áfonyabúzacsíraegészségétkezésmellPMSsütőtökszójatáplálkozászsálya
0 0

Írta:

A női mell lehet kicsi, nagy, kerek, peckes, mind egyedi. Habár külsőleg eltérőek, az egészség megtartása szempontjából ugyanúgy működnek.

Ha PMS alatt feszülő mellekkel, menopauzával vagy egyszerű mellfájdalommal küzdesz, az lehet azért is, mert az adott terület nem kapja meg a megfelelő tápanyagokat. Az alábbi 5 élelmiszerrel javítod a melleid egészségét és még a mellrák kockázatát is csökkented.

1. Szója

A kutatások szerint azok a nők, akik gyakran fogyasztanak a szójában, tofuban és misoban található két vegyületet, daidzeint és genisteint, kisebb valószínűséggel lesznek rákosak. A vizsgálatok azt is igazolják, hogy a szója segít enyhíteni a menopauza kellemetlen mellékhatásait, például a csontritkulást és szívbetegséget. Egy 9514 mellráktúlélővel dolgozó kutatás megállapította, hogy a szójafogyasztás csökkenti a daganat kiújulásának kockázatát.

2. Búzacsíra

Bizonyítottan csökkenti a PMS tüneteket a búzacsíra-kivonat, különösen a mellérzékenységet. Egy kutatás során 100 nő egymást követő ciklusa során figyelték meg a változásokat: az egyik csoport 400 mg búzacsíra-kivonatot kapott, míg a másik csoport placebót. A hatóanyagot kapók esetében a fizikai tünetek 63%-kal, a pszichológiai tünetek 66%-kal, az általános PMS tünetek pedig 65%-kal csökkentek. A búzacsírát fogyasztó nők arról számoltak be, hogy csökkent fáradékonyságuk, ingerlékenységük, fejfájásuk és cukros ételek utáni sóvárgásuk.

3. Áfonya

Az áfonya és áfonyakivonatok a kutatások szerint csökkentik a mellrák sejtjeinek növekedését. Már napi egyetlen bögre áfonyával kimaxolhatod a rákellenes előnyeit ennek a bogyós gyümölcsnek. Ha nem áll rendelkezésedre friss gyümölcs, vásárolj áfonya port, melyek keverhetsz joghurtba, turmixba, zabkásába.

42597325 - butternut squash cut in half on a wooden surface

4. Kanadai sütőtök

A kanadai sütőtök leginkább a tök és a cukkini keverékéhez hasonlít, színe a béta-karotinnak hála narancssárgás. A tanulmányok szerint a béta-karotinban gazdag ételek fogyasztása pozitívan hat a mell egészségére és csökkenti a rákos sejtek kialakulásának kockázatát. Ha nem jutsz hozzá a kanadai sütőtökhöz a sarki zöldségesnél, egyél sima sütőtököt vagy édesburgonyát, hiszen mind a kettő béta-karotinban gazdag.

5. Zsályatea

A túlzott izzadás nem veszélyes, de kellemetlen lehet, főleg, ha olyan intim területeken történik, amilyen a mellek környéke. A zsályatea természetes antioxidáns hatóanyagainak hála képes mérsékelni az izzadást. A tea fogyasztása és a friss zsálya rágcsálása elegendő hatóanyagot biztosít, de ha bombabiztosra szeretnél menni, bioboltban beszerezhetsz zsálya kapszulát is. Fontos tudni, hogy a várandós nők számára nem javasolt a zsálya fogyasztása, mert méhösszehúzódásokat okozhat!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában