Főoldal > wellness > 7 tünet, ami D-vitamin hiányra utal

7 tünet, ami D-vitamin hiányra utal

csontD-vitaminegészségkalciumnapfényvitamin
0 0

Írta:

A D-vitamin számos fontos funkciót tölt be a szervezetben, többek közt azért felel, hogy a kalcium be tudjon épülni a csontozatba, hogy az erős és ellenálló lehessen. De ennek a vitaminnak fontos szerep jut az immunrendszer, a sejtek egészsége és a rákos megbetegedések megelőzése során is.

Ha a szervezetedben nincs elegendő belőle, akkor bizonyos funkciók nem működnek megfelelően. De honnan tudhatod, hogy D-vitamin hiányos vagy? Megmutatjuk a 7 leggyakoribb tünetet.

1. Izomgyengeség és –fájdalom

Az izomgyengeség és izomfájdalom nagyon kellemetlen tünet, mely lehet enyhébb vagy súlyosabb. Eleinte a probléma talán fel sem tűnik, de az idő múlásával rosszabbodhatnak a tünetek. A D-vitamin fokozza az izom-összehúzódást, ezért a túl kevés D-vitamin miatt érzed nehezebbnek a mozgást.

2. Csökkent immunrendszeri működés

Az alacsony D-vitamin szint jelentősen befolyásolja az immunrendszer működését, mivel az immunsejtek sok D-vitamin receptort tartalmaznak. Egy japán kutatás szerint egyértelmű összefüggés mutatható ki a japán gyerekek influenzás megbetegedései és az alacsony D-vitamin szint között.

3. Hipertenzió

A hipertenzió, vagyis magas vérnyomás előfordulhat az alacsony D-vitamin szint kapcsán is. A vízvisszatartás és az artériák szűkülése egy peptidet hoz létre, ami növeli a magas vérnyomás kockázatát. A D-vitamin abban segít, hogy elnyomja a reakciót erre a peptidre, a vérnyomás kevésbé emelkedik meg.

4. Depresszió

A kutatók szerint az alacsony D-vitamin szint és depresszió között kapcsolat van, amely leginkább a szezonális affektív zavar (SAD) esetében mutatható ki. Egy kísérlet során a betegségben szenvedőknek D-vitamint adtak, akik a tüneteik (alvási zavarok, édesség utáni sóvárgás, letargia) javulásáról számoltak be.

59219886 - assorted vitamin d food

5. Bélbajok

A lisztérzékenység, Chron-betegség, gyulladásos bélbetegségek és egyéb gasztrointesztinális betegség befolyásolja a D-vitamin felszívódását, vagyis az ilyen betegséggel élő embereknek nagyobb eséllyel van D-vitamin hiányuk. Ezen kívül a túlsúlyos embereknek is oda kell figyelnie, mert a zsírban oldódó D-vitamin feloldódik, és nem tudja kifejteni élettani hatását.

6. Izzadékonyság

Igazán furcsa tünetnek látszik, de a tudósok megfigyelték, hogy azok az emberek, akik D-vitamin hiányban szenvednek, sokkal erősebben és többet izzadnak társaiknál. A különös összefüggés okait a kutatóknak még nem sikerült felfedezni, de az biztos, hogy a túlzott izzadékonyságot a vitamin hiánya is okozhatja.

7. Szívbetegség

Nagy a valószínűsége annak, hogy a D-vitamin hiánya és a szív- és érrendszeri betegségek kockázata között kapcsolat van. Számos orvos szerint a vitamin hiánya miatt fellépő koncentrált kalcium okozza a gondot az artériákban, mivel növeli a stroke és szívroham kockázatát.

Előzd meg a hiányt!

A D-vitamin fontos a szervezet számára, fontos, hogy odafigyelj a megfelelő bevitelre. A legjobban úgy tudod ezt megtenni, ha rendszeresen fogyasztasz frissen facsart narancslevet, minél több időt töltesz a napon és növényi tejeket fogyasztasz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

álmatlanságálmos

Álmatlanság? Itt a 4 leghatékonyabb megoldás

Írta:
15 órája 0 0

Számtalan ember küzd alvási gondokkal, ha te is egy vagy közülük, mielőtt a pirulákhoz és segédeszközökhöz folyamodnál, érdemes lehet a végére járni annak, hogy mi okozhatja a gondot. A folyamatos stressz, az egészségtelen életmód, betegségek egyaránt felelősek lehetnek a problémáért, azért, hogy ne csupán tüneti kezelést végezz, először járj utána, nincs-e valamilyen háttérprobléma, ami az álmatlanságot okozza.

agyágynemű

Így lesz tökéletesen pihentető az alvás

Írta:
tegnap 0 0

Fontos az egészséges tápkálkozás, a nyugodt élet, a sok testmozgás, de mindezek mellett még van egy alapvető igénye testünknek, persze sok más mellett, melyet, ha nem tudunk megadni neki, akkor nagyon rövid időn belül kóros elváltozásokat okozhat testünkben és elménkben is. Ez pedig nem más, mint a pihentető és nyugtató alvás.