Főoldal > wellness > 7 étel, ami megóvja a szervezeted a mindennapos méreganyagoktól

7 étel, ami megóvja a szervezeted a mindennapos méreganyagoktól

antioxidánsásványi anyagegészségméregméreganyagméregtelenítésvitamin
0 0

Írta:

A szervezetünk nap mint nap rengeteg szennyező anyagnak van kitéve. Amikor a dugóban ülünk, szívjuk a benzint; ha tenger gyümölcseit eszünk, a finomsággal higanyt is beviszünk a szervezetünkbe; ha vizet iszunk, rengeteg méreganyagot és hormont szürcsölünk vele; amikor egészségünk érdekében növényi tej alternatívákat keresünk, akkor valószínűleg karragént is választunk- és ez csak néhány példa a sok közül.

Szerencsére léteznek olyan élelmiszerek, amelyek képesek megerősíteni a szervezet természetes védelmi rendszerét a különböző méreganyagokkal szemben.

Brokkoli csíra

A brokkoli csíra hatékonyan képes csökkenteni a légszennyeződés hosszú távú, káros egészségügyi hatásait. Egy kínai tanulmány szerint mindezt főként a benne található glucoraphanin antioxidánsnak köszönheti, amely segít kiválasztani a szennyező anyagokat a testünkből. Dúsítsd vele szendvicsedet, salátádat vagy akár zöld smoothie-dat. Ne félj tőle, nemcsak egészséges, hanem finom is.

Leveles kel

Az asztmában és a krónikus obstruktív tüdőbetegségben szenvedőknek sokkal ártalmasabb a légszennyezettség, ha nem visznek elegendő C-vitamint a szervezetükbe. Érdemes minél több C-vitaminban gazdag gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani, többek között kiváló forrása a leveles kel.

Olívaolaj

A belélegzett méreganyagok nagyon károsak a szervezet számára, magas vérnyomást okoznak, amely szívrohamhoz és stroke-hoz vezethet. Egy kutatás során a halolaj és az olívaolaj hatékonyságát tesztelték a légszennyezettség ellen, a nyertes pedig egyértelműen az olívaolaj lett. Az olívaolaj ugyanis könnyíti a légzést, köszönhetően a vérerek jobb működésének, és a szöveti plazminogén aktivátorok (tPA) nagyobb jelenlétének a vérben, amely feloldja a vérrögöket.

Napraforgómag

Az angol kutatások szerint az E-vitamin támogatja a tüdő működését és segít enyhíteni a lebegő részecskék által nyújtott károkat, amelyek a legártalmasabb légszennyezők. A napraforgómag az egyik legjobb E-vitamin forrás, ezért érdemes mindennap fogyasztani, akár egészséges pékáruba keverve, akár salátára szórva.

Zöld tea

A zöld tea hatékony védelmet nyújt a levegőben levő allergének ellen, mint a parlagfű és a különböző mérgező vegyi anyagok. A kutatók szerint mágikus óvóerejét a benne található fő antioxidánsnak, az EGCG-nek köszönheti, amely blokkolja a szervezet hisztamin és immunoglobulin E termelését. Ez a két összetevő felelős ugyanis a válaszreakciók előidézéséért.

Probiotikus ételek

A nehézfémek, mint az ólom és a higany szennyezik a levegőt, a vizet, sőt még ételeinket is. A legújabb kutatások szerint a probiotikus baktériumok egyes fajtái, mint a Lactobacillus, gátolják ezen szennyező anyagok felszívódását a szervezetben. Fogyassz sok joghurtot és savanyú káposztát a nehézfémek semlegesítése érdekében.

Tej

A kalciumban gazdag diéta megakadályozza az ólom felszívódását a csontszövetekben, derült ki a friss kutatásokból. Fogyassz sok tejet és más kalciumban gazdag ételeket, mint a zöld leveles zöldségek.

Fotó: 123RF

 


További cikkeink a témában

álmatlanságálmos

Álmatlanság? Itt a 4 leghatékonyabb megoldás

Írta:
17 órája 0 0

Számtalan ember küzd alvási gondokkal, ha te is egy vagy közülük, mielőtt a pirulákhoz és segédeszközökhöz folyamodnál, érdemes lehet a végére járni annak, hogy mi okozhatja a gondot. A folyamatos stressz, az egészségtelen életmód, betegségek egyaránt felelősek lehetnek a problémáért, azért, hogy ne csupán tüneti kezelést végezz, először járj utána, nincs-e valamilyen háttérprobléma, ami az álmatlanságot okozza.

agyágynemű

Így lesz tökéletesen pihentető az alvás

Írta:
tegnap 0 0

Fontos az egészséges tápkálkozás, a nyugodt élet, a sok testmozgás, de mindezek mellett még van egy alapvető igénye testünknek, persze sok más mellett, melyet, ha nem tudunk megadni neki, akkor nagyon rövid időn belül kóros elváltozásokat okozhat testünkben és elménkben is. Ez pedig nem más, mint a pihentető és nyugtató alvás.