Főoldal > wellness > Ezért hidratálsz rosszul!

Ezért hidratálsz rosszul!

dehidratációfolyadékfolyadékfogyasztáshidratációivásvíz
0 0

Írta:

A megfelelő mennyiségű vízfogyasztása egyszerűnek tűnik, nem? Semmi extra, csak igyál többet!

De nem, a hidratálás nem csupán ennyiből áll, számtalan helyen el tudod rontani a dolgot. Megmutatjuk az 5 leggyakoribb hibát, ha bármelyik jellemző rád, érdemes változtatnod rajta mielőbb!

1. hiba: Edzés előtt nem iszol

A rendszeres testmozgás nagyon egészséges, de az intenzív gyakorlatvégzés közben izzadsz, vizet veszítesz, ami kiszáradáshoz vezethet. Nem elég, ha testmozgás közben iszol, amikor tudod, hogy edzésre mész később, figyelj oda, hogy egész nap igyál eleget, a mozgás előtti 1 órában pedig próbálj meg meginni fél liter vizet.

2. hiba: Ragaszkodsz a napi 8 pohár vízhez

Itt az ideje, hogy felrúgjuk ezt a régi szabályt! Az ajánlott, általános mennyiség persze ez a 8 pohár, de az igények személyenként eltérnek. A pontos vízszükséglet mennyisége függ a súlyodtól, magasságodtól is, ezért nem lehet mindenkinek ugyanaz. Arról nem is beszélve, hogy ha sok zöldséget, gyümölcsöt eszel, esetleg rajongsz a levesekért, nyilván kevesebb vízzel is beéred.

3. hiba: Kerülöd a kávét és teát

Egy nagyon elterjedt téveszme, hogy a kávé és a tea koffeintartalma miatt vízelvonó hatású. Ez azonban nem igaz, bár valóban van némi szárító hatása a koffeinnek, valójában egy kávéval, teával több vizet viszel be, mint amennyit a koffein elvon, ezért ha átlagban nézzük, még mindig hidratál.

4. hiba: Túl ritkán iszol

Ha szomjas vagy, iszol, edzés közben iszol, ez tiszta sor. A közhiedelemmel ellentétben azonban nem csupán akkor kell inni, amikor már szomjúságot érzel. Akkor is hidratálnod kell, amikor az asztal mellett ülve végzed a munkádat, nem csupán az edzés alatt. A leginkább úgy érheted ezt el, ha mindig van melletted egy palack víz. Ezzel a megoldással egyébként remekül szemmel tarthatod, mennyit ittál egész nap.

5. hiba: Eszel, pedig szomjas vagy

Bár nem tűnik túl logikusnak, az ember hajlamos rá, hogy összetévessze a szomjúságot az éhséggel. Amikor ugyanis rágsz valamit, nyál termelődik a szádban, ezért érezheted kielégítőnek pár falat elfogyasztását. Minden étkezés előtt igyál meg egy pohár vizet és várj pár percet. Ha ezek után nem vagy éhes, akkor bizony csak folyadékra volt szükséged.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

baktériumbetegség

5 tipp felfázás ellen

Írta:
tegnap 0 0

Ha sűrűn jársz a mosdóba, amit csípő, égő fájdalmas érzés kísér, akkor nagy rá az esély, hogy felfáztál. Ha fáztál már fel, akkor tudod, hogy nagyon könnyen megtörténik a baj, ami aztán hetekig kínozhat. Íme, néhány tipp, hogy megelőzd a felfázást!