Főoldal > wellness > 5 kellemetlen panasz, amit tápanyaghiány okoz

5 kellemetlen panasz, amit tápanyaghiány okoz

bőregészséghajkörömtápanyagtáplálkozásvashiányvitaminvitaminhiány
0 0

Írta:

Száraz a bőröd, vérzik az ínyed és a hajhullással sem tudsz mit kezdeni? Ne a csodatevő kencéket vásárold, hanem kezdd belülről a gyógyítást: a vitaminok minden problémádat egykettőre megoldják!

1. Száraz, repedezett bőr

Hideg, szeles időben igen gyakori probléma a bőrszárazság, ha azonban tartósan sem javul a helyzet, ideje egy omega-3 zsírsavat tartalmazó vitaminkapszulát szedned. Ez a zsírsav felelős a bőr egészségének megőrzéséért, illetve a bőrproblémák leküzdésében is nagy szerepet játszik (pl. pattanások, ekcéma).

Tudtad? A lenmagban, a chia magban, a kiviben és a vörösáfonyában megtalálható az omega-3, aminek a napi ajánlott bevitele a felnőtt nők számára 1,1 gramm.

2. Sápadt, fakó arcbőr

A különösen fehér bőrrel rendelkezők számára a sápadt arcbőr genetikailag öröklött tényező, azonban ha nem vagy hozzászokva az állandó fakósághoz, minden bizonnyal vashiányban szenvedsz. A vashiány a vörösvérsejtek összezsugorodását okozza, amiért a vörös színt adó hemoglobin festékanyag egyre fakóbbá színezi az arcbőrt. Ha a fakóság mellé fülzúgás, szédülés és menstruáció-kimaradás is társul, mindenképpen érdemes elvégeztetned egy teljes vérvizsgálatot! A vashiány pótlására gyógyszeres készítmények állnak a rendelkezésre, de a megelőzésre a vasat tartalmazó plusz tablettákat, valamint a spenótot, a marhahúst és a lencsét ajánljuk.

3. Lassan gyógyuló sebek, zúzódások

A mélyebb sérülések nem gyógyulnak be egy nap alatt, ha azonban már hetek óta nem forrnak össze a sebeid, és az ütődésektől keletkezett kék-lila foltjaid sem múlnak el egy héten belül, érdemes egy nagyfokú fehérjediétát fontolóra venned. A fehérje a testépítők első számú kelléke, hiszen támogatja az izomsejtek regenerálódását és erősödését. A diétádhoz nem szükséges külön proteinshake-eket venned, elég ha magas fehérjeforrást tartalmazó ételeket veszel magadhoz (pl. szárnyasok, tojás, hal, diófélék, mogyoróvaj, sajt).

70675762 - health and beauty. portrait of beautiful sad young woman with long hair in hand. closeup of unhappy female model looking at split ended hair. hair care concept. high resolution image

4. Vérző íny

Szinte minden fogmosáskor vérzik az ínyed? Az ínygyulladás hátterében nemcsak a helytelen fogtisztítás és a rossz fogazat állhat, hanem a K-vitamin hiánya is. A K-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami a test sokáig képes tárolni – éppen ezért a hiánya ritka, de előfordul. A legfontosabb szerepe, hogy befolyásolja a vér alvadási képességét, de a sejtnövekedéshez is nélkülözhetetlen. A felnőtt nők számára 90 mcg az ajánlott napi bevitel, amit a sötétzöld színű zöldségekben (brokkoli, kelbimbó stb.) nagy mennyiségben megtalálhatunk.

5. Rendezetlen körömágy, repedt körmök

Nem a manikűrösöd tehet arról, ha csúnyák a körmeid! A híres szépségvitamin, a biotin (azaz a H-vitamin) hiánya is állhat a háttérben. A biotint a szervezet nem képes hosszú ideig tárolni, ezért napi pótlása ajánlott és szükséges. A biotinhiány a körmök rossz állapotán kívül a haj töredezéséért és a bőr problémáiért is felelős lehet. A legtöbb B-vitaminban gazdag vitaminkészítményekben megtalálható, ám a tojásban, a diófélékben, az olajos magvakban és a teljes kiőrlésű termékekben is magas a biotin aránya.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

baktériumbetegség

5 tipp felfázás ellen

Írta:
tegnap 0 0

Ha sűrűn jársz a mosdóba, amit csípő, égő fájdalmas érzés kísér, akkor nagy rá az esély, hogy felfáztál. Ha fáztál már fel, akkor tudod, hogy nagyon könnyen megtörténik a baj, ami aztán hetekig kínozhat. Íme, néhány tipp, hogy megelőzd a felfázást!