Főoldal > wellness > 4 vitamin, melyből valószínűleg nem szedsz eleget

4 vitamin, melyből valószínűleg nem szedsz eleget

ásványi anyagbetegségbevitelegészséggyógyulásvitamin
0 0

Írta:

Változatosan és egészségesen eszel, így azt gondolod, minden tápanyagot és vitamint beviszel az ételeiddel. Nos, ez valószínűleg nem igaz.

A napi vitaminszintnek megfelelően igen nehéz vásárolni. Nem úgy megy ez, hogy megveszed a kelkáposztát, a napi K-vitamin pedig kellő szintre emelkedett a szervezetedben. Sajnos az egészséges és tudatos táplálkozás nem mindig elég. Megmutatjuk azt a 4 vitamint, melyekből a szervezeted valószínűleg hiányt szenved.

1. B6-vitamin

Ez a fontos vitamin segíti a szervezet szerotonin és norepinefrin termelését, melyek nagyon fontosak az agy és sejtek közötti kommunikációt. A B6-vitamin segíti az immunrendszer működését. Kutatások bizonyították, hogy a B6-vitamin hiánya összefüggésbe hozható az idegek és bőr problémáival.

Honnan tudhatod, hogy hiányzik: Nagy az esélye a B6-vitamin hiányának, ha vegetáriánus, vegán vagy, esetleg laktóz-intoleranciában szenvedsz, mert ez a vitamin tejtermékekben, húsokban és tengeri ételekben található leginkább.

Mennyire van szükséged: Felnőtteknek 19 és 50 éves kor között 1,3 mg-ra van szüksége minden nap. Idősebb nőknek 1,5 mg, idősebb férfiaknak 1,7 mg a napi adag.

Ezt edd: hüvelyesek, sárgarépa, spenót, burgonya, tej, joghurt, sajt, tojás, hal, máj, hús.

2. D-vitamin

„Napfényvitamin” néven is ismert, mert a bőrön keresztül beépül a napsugarakból. Megtalálható persze ételekben is, de nem túl nagy mennyisében. Ha egészségesen is eszel, sok időt töltesz is a napon, valószínűleg nem tudsz elég D-vitamint bevinni a szervezetedbe. Pedig nagyon fontos a csontozat,izomzat és immunrendszer számára.

Honnan tudhatod, hogy hiányzik: Gyakori tünete a D-vitamin-hiánynak a csont- és izomfájdalom, gyengeség, lehangoltság.

Mennyire van szükséged: A legjobban a vérkép tudja megmutatni, mennyi D-vitamin van jelen pillanatban a szervezetedben és mennyire van szükséged. 1 és 70 év között a napi ajánlott adag 600 IU (nemzetközi egység), 70 felett 700 IU. Sokan azonban azt mondják a szakértők közül, hogy akár 1000 és 6000 közötti IU D-vitamin is elkelhet naponta.

Ezt edd: zsíros halak (tonhal, makréla, lazac), sajt, tojás, narancslé, marhamáj.

vitamin2.jpg ()

3. C-vitamin

Ez a vitamin kétszer olyan hatékony, mint az antioxidánsok: segíti a szabad gyökök lekötését. A C-vitamin ezen kívül segíti az immunrendszer megfelelő működését, javítja az általános egészségi állapotot, de fontos az egészséges fogak és csontok számára is.

Honnan tudhatod, hogy hiányzik: Az első jel a fáradtság, izomfájdalom, száraz bőr. Ezen kívül tünet lehet a gyakori betegség, megfázás.

Mennyire van szükséged: Nőknek legalább 75 mg-ra, férfiaknak 90 mg-ra van szüksége napi szinten.

Ezt edd: citrusfélék, kivi, mangó, papaya, ananász, brokkoli, spenót, édesburgonya.

4. B12-vitamin

Akárcsak a B6-vitamin, a B12 is fontos szerepet játszik a megfelelő emésztőrendszer fenntartásában. Ezen kívül segíti a vörösvértestek kialakulását.

Honnan tudhatod, hogy hiányzik: Tanulmányok szerint a B12-vitamin hiánya mentális panaszokat okozhat: depressziót és szorongást, valamint látási zavarokat. Ha vegetáriánus vagy vegán vagy, B12-vitaminra is szükséged lehet.

Mennyire van szükséged: 14 és idősebbeknek 2,4 mg naponta, kismamáknak 2,6 mg, szoptató anyáknak pedig 2,8 mg.

Ezt edd: belsőségek, kagyló, hús, baromfi, tojás, tej, tejtermékek.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

álmatlanságálmos

Álmatlanság? Itt a 4 leghatékonyabb megoldás

Írta:
23 órája 0 0

Számtalan ember küzd alvási gondokkal, ha te is egy vagy közülük, mielőtt a pirulákhoz és segédeszközökhöz folyamodnál, érdemes lehet a végére járni annak, hogy mi okozhatja a gondot. A folyamatos stressz, az egészségtelen életmód, betegségek egyaránt felelősek lehetnek a problémáért, azért, hogy ne csupán tüneti kezelést végezz, először járj utána, nincs-e valamilyen háttérprobléma, ami az álmatlanságot okozza.

agyágynemű

Így lesz tökéletesen pihentető az alvás

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Fontos az egészséges tápkálkozás, a nyugodt élet, a sok testmozgás, de mindezek mellett még van egy alapvető igénye testünknek, persze sok más mellett, melyet, ha nem tudunk megadni neki, akkor nagyon rövid időn belül kóros elváltozásokat okozhat testünkben és elménkben is. Ez pedig nem más, mint a pihentető és nyugtató alvás.