Főoldal > wellness > Ideges vagy? 6 tipp, hogy gyorsan megnyugodj

Ideges vagy? 6 tipp, hogy gyorsan megnyugodj

egészségfeszültségidegességnyugalomstressztipp
0 0

Írta:

A frusztráció és a düh nagyon megkeserítheti az életed, ne hagyd, hogy átvegyék az uralmat feletted. Itt van 6 olyan ötlet, mellyel csökkentheted a feldúltságod mértékét.

Sajnos a mindennapjaink során is van néhány tipikus olyan szituáció, mint a munka, az iskola, az ex-szel való egyeztetés, melyek könnyen felbosszanthatnak. Ha érzed, hogy mennyire fontos lenne, hogy nyugodt maradj egy komoly munkahelyi vagy nehéz magánéleti szituációban, van néhány tippünk.

1. Számolj visszafelé 100-tól!

A számolás igazi szuper feladat. A visszafelé számolás pedig leköti a figyelmedet pont annyira, hogy még azelőtt megnyugodj, mielőtt teljesen fölhúznád magad. Szerencsére csendben és különösebb nehézség nélkül végezhető gyakorlat, így könnyedén alkalmazható olyan helyzetekben, amikor sok ember vesz körül, például sorban állásnál.

2. Szippants narancsot!

Narancspucolás közben felszabadulnak az illatanyagok a narancshéjból, ez pedig nyugtató hatással van a szervezetre. Természetesen nem mindenki hordoz egy narancsot a kézitáskájában, de ha mégis van egy szép érett példány a közeledben, nyugodtan használd fel. Az aromaterápia után pedig akár el is fogyaszthatod.

3. Lélegezz mélyeket!

Talán ez a legismertebb módszer a 6 közül. Két másodpercig lélegezz be az orrodon keresztül, hét másodpercig tartsd bent, majd a szádon keresztül fújd ki, miközben nyolcig számolsz. Ez a fajta légzőgyakorlat segíteni fog abban, hogy másra koncentrálj, ne az idegességed forrására.

ideges2.jpg ()

4. Egyél mangót!

A narancshoz hasonlóan a mangóban található illatanyagok is segítenek megnyugodni. Mindig segít, ha a nyugtalanságod forrásán kívül egy kicsit mással törődsz. Ha leülsz megenni egy mangót, másra tereled a figyelmet: ízekre, illatokra, tehát sokkal hatékonyabban fogsz túllépni a nehéz pillanatodon.

5. Menj sétálni vagy futni!

Egy jó edzés jó a testednek és lelkednek egyaránt. Edzés vagy séta közben ledolgozol a feszültség okozta adrenalinból is egy keveset, ettől pedig máris jobban vagy. Sőt, egy-egy gyors sprintbe beleadhatod minden dühödet, ezzel segíthetsz magadnak gyorsabban túllendülni az idegességeden, valamint futóként is sokat fejlődsz.

6. Löttyintsd hideg vizet a szemedre!

A hideg víz segít lehűteni az elmédet is. Hatalmas segítség lehet ez a módszer, amikor éppen szeretnél felrobbanni az idegességtől. Ilyenkor még azelőtt vonulj el, mielőtt bármit mondanál, amit később megbánnál. Mosd meg az arcod, különös tekintettel a szemedre, csuklódra és nyakadra. Az utóbbi két helyen ugyanis igen vékony bőrréteg alatt találhatóak azok a főerek, melyek hűtésével az egész tested hőmérséklete csökken.

Amikor feldúlt vagy, a legfontosabb, hogy keress valamit, amivel lekötheted a figyelmet. Sajnos mindannyian tudjuk, hogy idegesen, mérgesen olyan dolgokat teszünk vagy mondunk, melynek következményeire nem készültünk fel. Az utólagos bocsánatkérés helyett inkább előzd meg az ilyen szituációkat.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában