Főoldal > wellness > Ezért próbáld ki mindenképp az ugrókötelezést

Ezért próbáld ki mindenképp az ugrókötelezést

edzésfogyáskalóriakardiomozgássportugrálásugrókotélzsírégetés
0 0

Írta:

Az egyik legolcsóbb, de egyben a leghatásosabb edzés is azok számára, akik formás popsit és combokat szeretnének. Mondunk még 9 okot rá, hogy már ma kipróbáld!

1. Kiváló kardióedzés

Az ugrókötelezés az egyik legjobb kardió és magas intenzitást igénylő intervall edzés, aminek köszönhetően gyorsan érhetsz el hatásos eredményeket: ha kitartó vagy, hamarosan búcsút mondhatsz a hasi zsírpárnáidnak!

2. Sok kalóriát éget el

Talán nem is gondolnád, de egy óra ugrókötelezés kb. 1300 kalóriától szabadít meg! Ha ennyit nem is ajánlott naponta ugrálni, de napi 2-5 perc gyakorlatozás még a dokik szerint is csodát tesz, a mozgás közben megemelkedett kalciumszint ugyanis későbbre tolja a csontritkulást.

3. Intenzívebb, mint a futás

Azoknak, akik szeretik a futást – plusz, még pár kilót is le akarnak adni -, az ugrókötelezés lesz a legjobb barátjuk! Ugrálás közben közel négyszer annyi kalóriát tudsz leolvasztani magadról, mint kocogáskor, ráadásul simán csinálhatod otthon, a négy fal között is!

Tudtad? A Brit Ugrókötelezők Egyesülete ( BRSA – British Rope Skipping Association) kutatásából egyértelműen kiderül, hogy 10 perc ugrókötelezés 45 percnyi futásnak felel meg kalóriaégetés szempontjából!

4. Rendkívül olcsó

Bármelyik sportáruházban vagy hipermarketben tudsz magadnak venni ugrókötelet, de ha nagyon minőségi darabra vágysz, az anyagköltséget akkor is simán megúszod egy csoportos sportóra átlagárával. Az a legjobb benne, hogy csak egyszer kell megvenni és utána bármennyiszer használhatod: szétszaggatni szinte lehetetlen.

38871328 - muscular man and beautiful sporty woman workout with jumping rope in crossfit gym

5. Nem kell hozzá súlyzó

Ugrálás közben a saját testsúlyoddal dolgozol, ami még ellenállóba tesz és növeli az állóképességedet is. Persze, ha már nagyon profi vagy, lábra és kézre csatolható 1-2 kilós súlyzókkal is ugrálhatsz; de a sérülések végett kezdőknek egyáltalán nem ajánljuk a súlyzós ugrókötelezést.

6. Bemelegítésnek is szuper

Ha augusztusban nézted olimpiát, láthattad, hogy az atléták, a maratonfutók és a sprinterek is, sőt még az úszók is ugrókötelezéssel melegítenek be a futamok előtt. Ez az jelenti, hogy bármilyen más sportot is űzöl, az ugrálás hatékonyan melegíti be az izomzatodat, így elkerülheted az izomsérüléseket, szalag- és ínhúzódásokat is.

7. Nagyon egyszerű

Nem kell hozzá különösebb tudás és előképzettség, kivételes testi adottság és bármilyen nemű, korú ember is el tudja kezdeni az ugrókötelezést. Ha az egészségügyi állapotodból kifolyólag nehéznek ítéled a gyakorlatot, kezd apró szökkenésekkel és kevesebb ismétléssel!

8. Az egész tested megmozgatja

Hihetetlen, de egy perc holtpont sincs az ugrókötelezésben – többek között ezért is olyan népszerű kardió edzés -, és minden porcikádra szükséged van a gyakorlat teljesítése közben: a hasizmokkal az egyenes tartást feszesíted meg, a lábakat és a feneket az ugráshoz használod, míg a karok és a vállizmok a kötél gyors forgását segítik elő.

9. Elűzi a stresszt

A rohanó „mindig történik valami” világban élve egyre fontosabb, hogy legyen valami nyugtató, meditatív és ismétlődő tevékenység a mindennapjainkban – az ugrókötelezés rendkívül monoton, ezért pihenteti az agyad és elűzi a mérgedet is!

Figyelem! Magas vérnyomással, valamint szív-és érrendszeri betegséggel küszködőknek nem ajánlott az ugrókötelezés!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában