Főoldal > wellness > A stressz láthatatlan jelei

A stressz láthatatlan jelei

depresszióegészségfeszültséghangulatidegességnyugalomstressz
0 0

Írta:

A modern élet rabigája, a hétfő gondolata mindenkiből stresszt vált ki. A krónikus stressz, a stresszhormon folyamatos támadása alatt tartja a szervezetet, mely zűrzavart okoz, nyomást, szorongást, magas vérnyomást és szívbetegséget.

Nagyon fontos, hogy megfelelő prioritást kapjon a probléma, amikor úgy érzed, nagy nyomás alatt vagy, menj sétálni, kapcsold ki a telefont és lazíts! Megmutatjuk, milyen jelek jelzik a legjobban, hogy nagy baj van.

1. Hétvégi fejfájás

Amikor a leginkább nem hiányzik, a hétvégi lazításodba becsap a migrén, akkor valószínűleg túl sok stressz ér. Akkor is kialakulhat fejfájás, ha a hétköznapi kialvatlanságot ilyenkor próbálod behozni egy túl hosszú alvás keretein belül. Ragaszkodj egy olyan hétköznapi menetrendhez, ami kellő mennyiségű alvást és kikapcsolódást nyújt számodra, így a tünetek el fognak múlni, újra élvezheted a hétvégét.

2. Szörnyű menstruációs görcsök

Természetesen a menstruációs görcsök erőssége nagyon sok dologtól függ (életkor, genetika, szültél-e már, szedsz-e tablettát stb.). A legtöbb stresszes életet élő nő azonban arról számol be, hogy erős menstruációs fájdalmai vannak. A kutatások szerint ez azért van, mert a stressz felborítja a hormonháztartást. Rendszeres mozgással és a stressz csökkentésével megelőzheted a fájdalmakat.

3. Furcsa álmok

Az álmok általában fokozatosan vállnak egyre pozitívabbá, ezáltal sokkal jobb kedvűen ébredsz fel mint amilyenben lefeküdtél. De amikor stresszes vagy, az álmaid nem lesznek egyre pozitívabbak, gyakran kerülsz álmodban furcsa, idegességet eredményező helyzetekbe, ami miatt nem tudod magad kipihenni rendesen. A nyugodt, pihentető alváshoz napi 7-8 órára van szükség és fontos, hogy lefekvés előtt kerüld az alkohol- és koffeinfogyasztást.

4. Sóvárgás

Az édességek utáni sóvárgásért nem hibáztathatod feltétlenül a stressz- és női hormonok jelenlétét, kibúvót pedig semmiképpen sem jelentenek a zabálások alól. Az azonban tény, hogy amikor stresszes vagy, az agyad azért küldi a cukor utáni vágy jeleit, mert valami gyorsan aktiválódó energiaforrásra van szüksége. Ha nem szeretnél gyorsan felszedni kilókat, a legjobb, ha tudatosítod magadban, hogy a jelenség azért van, mert stresszes vagy, nem azért, mert a testednek tényleg kéne az a nagy tányér süteménye, esetleg egész tábla csokoládé.

5. Viszkető bőr

Egy japán kutatás során 2000 embert kísértek figyelemmel és azt vették észre, hogy a stresszes emberek esetében kétszer gyakrabban fordult elő krónikus bőrviszketés. A viszketést a stresszhormon váltja ki mint idegi reakciót. Habár maga a viszketés is kifejezetten idegesítő tünet, szorongás és depresszió tovább ronthatja a helyzetet, bőrgyulladáshoz, pikkelysömörhöz és ekcémához vezethet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában